Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: (link do rozkładu PKS Kutno -Krośniewice) oraz MK a PKS


Twój wywód o informacjach telefonicznych jest do prawdy ekscytujÂący, ale
czy
nie proÂście zapuÂścić dowolnÂą wyszukiwarke internetowÂą, żeby po paru
sekundach odnaleÄ˝ć to:
http://www.plocman.pl/komunikacja/pks-ku.htm


Hihihihihi. A do Klodawy, zeby bylo przez Krosniewice, ma byc Klodawa przez
Chodow czy przez Kalen? A moze oba? A moze zaden?
Zreszta wiekszosc z tych nazw figurujacych w rozkladzie nie jest mi znana i
nawet nie usiluje sobie wyobrazic, ile czasu musialbym spedzic nad mapa,
zeby zobaczyc, dokad ma byc autobus... Nie mowiac o tym, ze Jelenia Gora
przez Wroclaw (coz za bogactwo opisu trasy przejazdu...) smialo moze byc
zarowno przez K-ce, jak i przez Piatek lub Leczyce, cokolwiek by to znaczyc
mialo...

A w ogole skad sie wie, ze ten rozklad jest aktualny, cokolwiek by to
znaczyc mialo? I ze dotyczy Kutna?

Pogodzmy sie z tym, ze wiedza o komunikacji PKSu w takiej formie, w jakiej
ja znamy co do kolei, nie jest osiagalna...


Źródło: topranking.pl/1567/link,do,rozkladu,pks,kutno,krosniewice,oraz,mk,a.php


Temat: Nowy rozklad PKP - cd.
Nowy rozklad PKP - cd.
czesc,

Jacek Grabarski napisal pokrotce co sie zmieni, ja moze dorzuce kilka
szczegolow.

Widawa do Jeleniej Gory wyjedzie z LKaliskiej o 0615, we Wrocku bedzie
dopiero o 1006. Niestety, wydluza sie czas jazdy miedzy Lodzia a Wroclawiem
o ponad 20! minut - Ostrow-Wroclaw bedzie ok.10' dluzej oraz Zdunska-Lodz,
poniewaz od 14/12 obnizona bedzie Vmax - z 80 na 60 km/h.
Co wiecej, Widawa NIE pojedzie w soboty. Tak wiec mieszkancy Lodzi,
Zdunskiej, Sieradza - jesli chcecie pojechac na weekend do mojego miasta
albo w Sudety kolo Jeleniej Gory to idzcie na PKS.
'Sudety' pojada bez czesci jeleniogorskiej, a do Kudowy tylko w sezonie
[zima, ferie, wakacje]. Poza sezonem tylko do Klodzka.
'Jacwing' Suwalki-Wroclaw pojedzie ok. 1800, zamiast Odry. Z powrotem ok.
0900.
Nie bedzie 'Przasniczki', nie bedzie nocnej rzezni Szczecin-Lublin przez
Lodz, Radom [pojedzie przez Warszawe,Kutno]. Nie bedzie Dresdnera, ktory
pojedzie przez Czestochowe-Opole.
Nie wiem czy to sie zmienilo, ale jeszcze kilka dni temu pociagi z
Kaliskiego w kierunku Czestochowy lub Wawy byly wytrasowane przez Widzew.
Czas jazdy Kaliska-Widzew: 46 [czterdziesci szesc!] minut.
Aha, Zagorz pojedzie przez Czestochowe-Krakow-Tarnow, nie przez Skarzysko-
Sandomierz-Rozwadow-Rzeszow.

Z Podlasiem to red.Grabarski troche zamieszal - ono juz teraz sie zatrzymuje
i w Skcach, i Koluszkach, i Piotrkowie. Bedzie jezdzic za to codziennie
[teraz tylko w weekendy i swieta].
Podobnie z Wlokniarzem - to nie jest calkiem nowe polaczenie tylko zmiana
trasy, zamiast Zdunskiej-Ostrowa bedzie Kutno-Konin.

Te nowe polaczenia Ostrow/Sieradz-Kaliska-Zgierz-Widzew to sa tzw.
RegioPlusy, czyli poc. przyspieszone. Bilet w nich kosztuje tyle co w
zwyklym osobowym.

Natomiast dam sobie reke uciac, ze beda ciecia w trakcie rozkladu. Ukladano
go bowiem przy zalozeniu 800 mln dotacji. W projekcie budzetu jest [AFAIR]
370 mln, a tak naprawde przewoznik dostanie jeszcze mniej.

Pozdrowienia
Kiefer
kiefer[at]gazeta[dot]pl


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,391,8456342,8456342,Nowy_rozklad_PKP_cd_.html


Temat: Zapraszany na wycieczkę na śmigielską wąskotorówkę
Zapraszany na wycieczkę na śmigielską wąskotorówkę
Stowarzyszenie IPT zaprasza wszystkich chętnych na wspólny wyjazd w celu
odwiedzenia jednej z dwóch (obok położonej w łódzkiem – Krośniewickiej)
funkcjonujących w planowym ruchu kolejek wąskotorowych – Śmigielskiej Kolei
Dojazdowej. W przeciwieństwie do dogorywajcej kolejki w naszym województwie,
kolej śmigielska funkcjonuje całkiem przyzwoicie, jest współfinansowana przez
urząd marszałkowski na równi z kolejami normalnotorowymi i stanowi ciekawy, w
polskich warunkach, przykład na to, że kolej wąskotorowa, nawet w Polsce,
jest w stanie odnaleźć się w naszej rzeczywistości i to nie tylko
jako „ciuchcia retro” czy kolej muzealna z prawdziwego zdarzenia, ale jako
pełnoprawny środek transportu.
W ramach wycieczki przejedziemy się także linią Poznańskiego Szybkiego
Tramwaju (tj. PeSTką), zapewne także inną linią w Poznaniu, a także
wielkopolskim szynobusem. Mówiąc krótko – zobaczymy niemal wszystko, co na
szynach jest w Wielkopolsce ciekawe.
Wyjazd jest samosponsorujący się tj. każdy płaci za swoje przejazdy, w pełni
demokratyczny – każdy może jechać, a liczba miejsc niemal nieograniczona -
tj. nie powinno jechać więcej osób niż mieści się w wagonie motorowym MBxd2.
Atmosfera gwarantowana, pogoda jeszcze nie, ale pracujemy nad tym;-)
Wyjeżdżamy na jeden dzień, w piątek, 10 lutego 2006. Chętnych prosimy o
wpisanie się tu na forum, lub wysłanie informacji na maila
(ipt_lodz@gazeta.pl), abyśmy wiedzieli na kogo czekać.
Serdecznie zapraszamy!

Program wyjazdu z IPT na Śmigielską Kolej Dojazdową:
Około godz. 5.00 Zbiórka przed głównym wejściem dworca, kupujemy bilety.
Godz. 5.12 planowy wyjazd z Łodzi do Poznania (sezonowym pociągiem Zakopane –
Poznań)
Godz. 9.03 planowy przyjazd do Poznania. Przejazd linią Poznańskiego
Szybkiego Tramwaju do pętli na osiedlu Jana III Sobieskiego i z powrotem
(około 40 minut jazdy w obie strony), czas na zdjęcia tramwajów „na trasie” i
pociągów na dworcu w Poznaniu
10.45 Odjazd z Poznania pociągiem osobowym do Wrocławia/Leszna
11.44 Przesiadka na stacji Stare Bojanowo do pociągu ŚKD do Śmigla.
Skomunikowanie jest zachowane, jednakże na przesiadkę dana jest niestety
tylko minuta.
11.59 Przyjazd do Śmigla. Około 25 minut na zdjęcia i obejrzenie stacyjki
(chętni mogą pojechać jeszcze do Nietążkowa i z powrotem)
12.25 Odjazd do Wielichowa. Podróż potrwa ponad 50 minut. Ewentualne zdjęcia
na trasie możliwe tylko, jeśli obsługa pociągu będzie życzliwa i poczeka
chwilę na jakiejś stacji. Czas jazdy warto wykorzystać na przekąskę i ciepły
napitek.
13.19 Lądowanie w Wielichowie, czas na zdjęcia i wymarsz w kierunku
Rakoniewic (ok. 6 km), lub przejazd lokalną komunikacją autobusową, jeśli
takowa funkcjonuje (brak informacji o takowej nie wyklucza, iż kursuje tam
lokalny PKS lub prywatny przewoźnik, który nie zgłosił się do ogólnopolskiego
rozkładu jazdy)
15.49 Wyjazd z Rakoniewic. Przejazd do Poznania szynobusem Wolsztyn -
Gołańcz. Przejazd malowniczą linią przez Grodzisk Wielkopolski, Stęszew i
Luboń. Przy dotarciu do Rakoniewic przed 14.50 przejazd do Wolsztyna,
dwudziestominutowy pobyt w Wolsztynie i wyjazd do Poznania z Wolsztyna.
17.15 Przyjazd do Poznania. Czas do dowolnego zagospodarowania na obiad w
barze mlecznym, przejażdżkę tramwajami po Starym Mieście, wycieczkę, jedną z
ciekawszych poznańskich linii tramwajowych (np. na Rataje, Piątkowską, lub
Winogrady), obejrzenie dworca miejskiej komunikacji autobusowej na Rondzie
Ratajskim (i ew. Rondzie Śródka); możemy się też przyjrzeć nowobudowanemu
odcinkowi trasy tramwajowej na Rataje (przez most św. Rocha).
19.54 Odjazd z Poznania pociągiem do Zakopanego
23.15 Planowy przyjazd do Łodzi Kaliskiej (można załapać się na ostatnią 14 i
12 zjeżdżające do zajezdni lub N2 o 23.42 do centrum / 23.40 na Retkinię)

Część druga czyli koszty:
Bilety Łódź – Stare Bojanowo (pospieszny Łódź – Poznań) oraz Rakoniewice –
Łódź Kaliska (pospieszny Łódź – Poznań) około 26 zł – studencki (41,36
normalny) w każdą stronę
Bilet na ŚKD Stare Bojanowo – Wielichowo: 6zł studencki (8 zł normalny)
Bilety na MPK Poznań do 5 złotych (ulgowy), normalny – 10zł

Część trzecia – co zabrać:
Poza funduszami na bilety i legitymacją dającą zniżkę na bilety.
Obowiązkowo – ciepłe ubranie i termos z gorącą herbatą, a najlepiej dwa.
Zagwarantowanie sobie minimum termicznego warunkuje zabranie chętnych, a
posiadanie termosu będzie kontrolowane na zbiórce;-)
Wyżywienie, a na okoliczność spacerku do Rakoniewic – także ratunkowa
tabliczka czekolady.
Aparat fotograficzny. Będzie czas i okazja by robić zdjęcia. Z resztą bez
zdjęć nie byłoby aż takiej radości z wyjazdu:-)
Dobry humor i wszelka wiedza na temat obiektów, które zobaczymy mile
widziane.

Stowarzyszenie Łódzka Inicjatywa na Rzecz Przyjaznego Transportu.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,391,35849587,35849587,Zapraszany_na_wycieczke_na_smigielska_waskotorowke.html