Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Mistrzostwa Polski Everest Poker

na rozkladzie PKP sa do wyboru:

Wisła Głębce
Wisła Kobydlo
Wisła Oblaziec
Wisła Uzdrowisko
Wisła Dziechcinka

Ktora z tych miejscowosci bedzie sie odbywac turniej? Chyba ze Wisła ma tyle stacji? blech nawet w Kielcach tyle nia ma xD
+1

ktos sie orientuje?
Źródło: forum.pokerzysta.pl/showthread.php?t=12114



Temat: Przystanek Włoszczowa Północ
Akcja rodzi reakcję oto informacja z portalu Onet.pl
Według prezesa PKP Andrzeja Wacha, zatrzymywanie na stacji we Włoszczowie (Świętokrzyskie) pociągów jadących Centralną Magistralą Kolejową (CMK) z Krakowa do Warszawy jest opłacalne dla kolei, wbrew temu, co sądzą przeciwnicy decyzji w tej sprawie.

Przystanek na CMK we Włoszczowie pojawił się w rozkładzie jazdy PKP w połowie października br., po zbudowaniu nowoczesnego peronu i zmodernizowaniu włoszczowskiego torowiska. Inwestycja kosztowała 3 mln zł i w związku z tym wywołała falę krytyki władz kolei.

Jak wyjaśnił w środę w Kielcach prezes Wach, zatrzymanie pociągu na stacji kosztuje od 32 do 42 zł, w zależności od tego ile wagonów liczy skład. Od 16 października do 5 listopada na stacji we Włoszczowe PKP obsłużyły każdej doby średnio 31 pasażerów, którzy zapłacili za bilet do Warszawy po 37 zł - podał szef PKP. Kategorycznie zaprzeczył przy tym lansowanej przez niektóre media tezie, że "stacja we Włoszczowe służy dwóm pasażerom na dobę".

"Kolej jest dla społeczeństwa i dla pasażerów - także tych z Włoszczowy" - podkreślił prezes PKP podczas spotkania z kolejarzami w Kielcach. Dodał, że po 15 latach "degradacji" tego środka transportu w Polsce, w ciągu trzech kwartałów tego roku przewieziono o 5,5 mln pasażerów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Dzięki kolejowo-samorządowej inwestycji we Włoszczowie (lokalne samorządy partycypowały kwotą 345 tys. zł), miasto uzyskało dogodne połączenie z Warszawą, Krakowem, Częstochową i Krynicą. Jak powiedział orędownik i patron przedsięwzięcia - minister w Kancelarii Premiera, Przemysław Gosiewski - "to, na co czekano od 30 lat, zrealizowane zostało w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku".

Podróż z liczącej 11 tys. mieszkańców Włoszczowy do Warszawy trwa 1,5 godziny. Postój pociągu na włoszczowskiej stacji może także skrócić trwającą trzy godziny podróż z Kielc do stolicy przez Radom; trzeba jednak w tym celu zbudować 7 km toru od Czarncy do Włoszczowy.

Na wniosek posłów opozycyjnej Platformy Obywatelskiej, Prokuratura Okręgowa w Warszawie sprawdza celowość wydatkowania publicznych pieniędzy na budowę włoszczowskiego peronu dla pociągów jadących CMK.

Wszystko pieknie, a gdzie idea szybkich połaczeń dużych aglomeracji miejskich? Bo chyba po po to budowano CMK? Jak tak dalej pójdzie to IC bedzie kursował na CMK jak osobowy Ech a Czesi maja te swoje Pendolino i mogą sie z nas obśmiać
Źródło: forumtt.pl/viewtopic.php?t=1433


Temat: Mistrzostwa Polski Everest Poker
na rozkladzie PKP sa do wyboru:

Wisła Głębce
Wisła Kobydlo
Wisła Oblaziec
Wisła Uzdrowisko
Wisła Dziechcinka

Ktora z tych miejscowosci bedzie sie odbywac turniej? Chyba ze Wisła ma tyle stacji? blech nawet w Kielcach tyle nia ma xD
Źródło: forum.pokerzysta.pl/showthread.php?t=12114


Temat: Nowości w rozkładzie 2008 (Zapowiada się ciekawie)
Komunikacja krajowa - szczegóły

Układ połączeń

Podczas obowiązywania rozkładu jazdy 2007/8 pociągi między Warszawą a
Krakowem kursować będą w cyklu - co 60 minut. Na pozostałych głównych liniach między największymi miastami utrzymane zostanie cykliczne kursowanie pociągów kwalifikowanych. Pomiędzy Warszawą a Poznaniem, Katowicami i Gdynią, pociągi kursować będą w godzinach rannych i popołudniowych w cyklu godzinnym, a w środku dnia w cyklu dwugodzinnym.

· Nowe połączenia krajowe:
– z Krakowa i Kielc do Helu Ex Nida,
– z Gdyni do Lublina TLK Czartoryski,
– z Katowic i Warszawy do Olecka i Suwałk TLK Pojezierze,
– z Poznania, Wrocławia, Katowic i Krakowa do Rzeszowa i Przemyśla TLK
Wielkopolanin,
– z Helu i Gdyni do Lublina i Rzeszowa ( kuszetka),
– z Łodzi do Trójmiasta i Kołobrzegu ( kuszetka),
– z Krakowa i Częstochowy do Ustki ( kuszetka),
– z Terespola/ Białegostoku do Szczecina ( wagon sypialny),
– ze Szczecina do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby ( kuszetka),
– z Gdyni do Kłodzka ( kuszetka),
– z Rzeszowa do Kołobrzegu ( wagon sypialny).

· Rozszerzenie sieci bezpośrednich połączeń krajowych – dodatkowe połączenia :
– z Warszawy do Opola,
– z Warszawy do Wrocławia,
– z Warszawy do Poznania,
– z Warszawy do Bielska Białej,
– z Warszawy do Rzeszowa,
– z Warszawy do Kołobrzegu,
– z Warszawy do Torunia i Bydgoszczy,
– z Warszawy do Katowic i Gliwic,
– z Warszawy do Lublina.

Oprócz połączeń bezpośrednich PKP Intercity zaproponuje takŜe zwiększoną sieć połączeń skomunikowanych m.in z Gdyni i Warszawy do Rzeszowa i Przemyśla z przesiadką na stacji Kraków Gł. czy z Gdyni do Katowic, Krakowa, Pragi z przesiadką na stacji Warszawa Wsch.
Źródło: travelforum.pl/showthread.php?t=4274


Temat: [RK] "Augustyn Kordecki" do wyciecia...
http://www.rynek-kolejowy...yci%25EAcia.htm

Data dodania: 2009-07-08 10:50:11
"Augustyn Kordecki" do wycięcia

Tylko do 12 grudnia 2009 roku będzie kursował pociąg pospieszny TLK „Augustyn Kordecki” z Gliwic do Warszawy Wschodniej. Po tym terminie pociąg łączący powiat olkuski ze stolicą zostanie zawieszony – takie złe informacje uzyskał poseł Jacek Osuch, w odpowiedzi na swoją interpelację złożoną jeszcze pod koniec kwietnia 2009 r.

Uruchomienie przez spółkę PKP Intercity w 2006 roku połączenia w ramach oferty ,,Tanich Linii Kolejowych” z Gliwic do Warszawy było przełomem dla mieszkańców powiatu olkuskiego. Po kilku latach nieobecności pociągów pospiesznych na linii 62 przebiegającej przez Bukowno, Olkusz, Wolbrom, mieszkańcy powiatu mogli bezpośrednio dojechać „pośpiechem” do stolicy Polski. Dzięki wygodnemu skomunikowaniu w Kozłowie, pasażerowie mogli także szybko dotrzeć do Kielc i Lublina.

Po dwóch latach okazuje się jednak, że pociąg „A.Kordecki” nie jest dochodowy, a Intercity musiała dokładać środki do jego funkcjonowania. Postanowiono więc zlikwidować to połączenie. – Po dwóch latach eksploatacji, pomimo modyfikacji trasy przejazdu dla zwiększenia dostępności do usługi oraz przeprowadzanych akcji marketingowych, pociąg wykazywał nadal znaczny deficyt. W związku z brakiem możliwości utrzymywania tego połączenia na wyłączne ryzyko handlowe PKP Intercity kursowanie tego pociągu zostanie ostatecznie zawieszone w dniu 12 grudnia 2009 roku – stwierdził Tadeusz Jarmuziewicz, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, odpowiadając na interpelację posła Jacka Osucha.

Tymczasem szczególnie w poniedziałki i piątki to połączenie cieszyło się ogromną popularnością. Jak piszą internauci na portalu www.infokolej.pl w te dni frekwencja w „Kordeckim” przekracza nieraz 100 proc. – Dlatego postanowiliśmy wystąpić do kolejowych spółek, aby nie rezygnowały z tego połączenia, a uruchomiły pociągu przynajmniej w wybrane dni tygodnia, kiedy frekwencja jest większa i przejazd staje się dla PKP Intercity opłacalny.

W poniedziałki w samym Olkuszu do „Kordeckiego” wsiada kilkadziesiąt osób. Likwidacja tego połączenia byłaby dla nich sporym utrudnieniem – uważa poseł Jacek Osuch.

Nie ma także szans na to, żeby w nowym rozkładzie od grudnia 2009 r. pojawiły się nowe pociągi pospieszne z Katowic do Lublina przez Olkusz.

– Pragnę wyjaśnić, że kursowanie pociągów PKP Intercity na trasie Katowice-Kielce/Lublin, przez Sosnowiec Płd. Sławków może być brane pod uwagę jedynie pod warunkiem znacznego podwyższenia parametrów infrastruktury, umożliwiającego wprowadzenie konkurencyjnego czasu przejazdu w stosunku do tras obecnie eksploatowanych – dodał minister Jarmuziewicz.

Rozwiązaniem byłoby przeprowadzenie remontu odcinka ze Sławkowa do Sosnowca Płd. Dzięki temu pociąg jechałby o prawie 15 minut krócej. Koszt modernizacji to 30 mln zł. Jednak władze PKP Polskich Linii Kolejowych z uwagi na brak środków nie zaplanowały remontu tej trasy ani w roku 2009 ani w 2010, pomimo, że wcześniej obiecywano przeprowadzenie modernizacji.

– Resort zdaje sobie sprawę ze złego stanu infrastruktury kolejowej, w tym na linii 62, jednakże z uwagi na wieloletnie zaniedbania w finansowaniu zadań z zakresu infrastruktury kolejowej, działania resortu skupiają się w ramach dostępnych środków na liniach kolejowych państwowego znaczenia, które służą największym potokom podróżnych – dodał minister Jarmuziewicz.

Obecnie ze stacji Olkusz odjeżdża 8 par pociągów osobowych do Katowic oraz Kozłowa, jeden TLK relacji Gliwice-Warszawa oraz jeden pospieszny w relacji Gliwice-Lublin. Ten ostatki kursuje jednak przez Olkusz tylko dla tego, że na dotychczasowej trasie, czyli przez Zawiercie prowadzone są prace remontowe. Pociąg więc do 30 października 2009 roku został skierowany na trasę przez Olkusz i Wolbrom.

(źródło: Łukasz Kmita, 8 lipca 2009)
Źródło: 785mm.pl/viewtopic.php?t=1577


Temat: PKP Zmiany Tras/ Nowe Połączenia
Korekta rozkładu jazdy pociągów PKP PR – 1.06.2007

1 czerwca wprowadzamy poprawki do rozkładu jazdy. Zmiany mają usprawnić podróżowanie pociągami osobowymi i pospiesznymi, dzięki nowym połączeniom, poprawie skomunikowań, dodatkowym przystankom czy korekcie tras.
Oto najważniejsze z nich.


Reaktywacja ruchu pasażerskiego
Po półrocznej przerwie wracają pociągi na trasy: Kępno – Wieluń Dąbrowa oraz Herby – Chorzew Siemkowice. To efekt porozumienia Ministerstwa Transportu, samorządów województw: łódzkiego, śląskiego i wielkopolskiego oraz PKP Przewozy Regionalne.

Nowe połączenia
Połączenia na przywracanych odcinkach dostaną wsparcie dzięki możliwości przesiadania się na dodatkowe pociągi, które pojawią się pomiędzy Wieluniem a Herbami Starymi i Katowicami. Nowe kursy zaplanowaliśmy także m.in. z Gdyni do Helu i Malborka, ze Sławna do Darłowa oraz z Wrocławia do Lubania Śląskiego, Kłodzka i Międzylesia. Z 8 do 12 wzrośnie liczba pociągów przygranicznych kursujących między Kuźnicą Białostocką a Grodnem.

Zmiany tras i relacji
Wydłużone zostaną relacje wielu pociągów, dzięki czemu np. będzie można dojechać bezpośrednim pociągiem z Torunia do Katowic przez Zduńską Wolę i magistralę węglową. Podobnie będzie na trasach: Braniewo – Szczytno, Gliwice – Opole, Lublin – Dorohusk i Czechowice-Dziedzice – Cieszyn. Pospieszny JADWIGA kursujący teraz z Krakowa do Terespola i Olsztyna będzie dojeżdżał tylko do Terespola, za to do Olsztyna wydłużona zostanie trasa HUTNIKA jeżdżącego obecnie z Gliwic do Warszawy. Oprócz tego sezonowy pociąg z Katowic do Łeby zabierze też pasażerów z Częstochowy. Inną trasą pojedzie SZYNDZIELNIA z Bielska-Białej do Wrocławia – na ominięciu Pszczyny zyskają podróżni wsiadający na stacji Chybie.

Dodatkowe postoje
Od czerwca mieszkańcy Krasnegostawu będą mogli wsiadać na stacji fabrycznej do CHEŁMIANINA rel. Zamość – Kostrzyn oraz do SOLINY kursującej z Zamościa lub Bełżca do Warszawy. W Środzie Śląskiej będą się zatrzymywały 4 pociągi łączące Wrocław z GĂśrlitz. Dzięki nowemu postojowi PORTOWCA Wyrzysk Osieck uzyska połączenie z Warszawą i Szczecinem. A do CEGIELSKIEGO rel. Poznań – Przemyśl będzie też można wsiąść w Zduńskiej Woli Południowej. Oprócz tego w Grybowie zatrzyma się pociąg z Gdyni, a na łódzkim Żabieńcu sezonowy skład do Kołobrzegu.

Wygodniej i nowocześniej
Flota autobusów szynowych obsługujących połączenia regionalne systematycznie powiększa się. Nowoczesne pojazdy zostaną w czerwcu wprowadzone na trasy: z Krakowa Głównego do Krakowa Balic i Oświęcimia, z Krzyża do Piły i Chojnic, z Kielc do Skarżyska-Kamiennej i Sędziszowa, a także z Piły do Wałcza oraz z Dęblina do Łukowa.

Lepsze terminy kursowania
Na życzenie podróżnych do końca września w wydłużonych relacjach pojadą pociągi: SUDETY i KARKONOSZE – oba z Warszawy do Kudowy Zdrój, ponadto pierwszy z wagonami do Jeleniej Góry, a drugi do Szklarskiej Poręby. W czasie całego „długiego weekendu” z Bożym Ciałem będzie kursował ORKAN rel. Poznań – Świnoujście, wtedy też z Bydgoszczy będzie można dodatkowo pojechać nocnym pociągiem do Zakopanego. W dniach zwiększonych przewozów BYSTRZYCA z Lublina dojedzie do Kutna.

Zmiany niezależne od przewoźnika
Podróżnych prosimy o sprawdzenie rozkładów jazdy pod kątem korekty godzin odjazdów. Z powodu wprowadzenia ograniczeń prędkości, od 1 czerwca br. dotyczy wszystkich pociągów kursujących trasą Lublin – Dęblin oraz z Krakowa w kierunku Kielc, Tarnowa, Trzebinii oraz portu lotniczego Balice, a także na odcinkach: Trzebinia - Zebrzydowice oraz Wrocław - Kłodzko - Kudowa Zdrój.
Źródło: osmt.webplus.net.pl/viewtopic.php?t=7


Temat: Interesujące teksty w prasie o kolei
za: http://www.rynek-kolejowy...=wiecej&id=6965

Za niewiele ponad miesiąc, w nocy z 8 na 9 grudnia, w całej Europie wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Spółka PKP Intercity chwali się, że w jej nowej ofercie nastąpi „rewolucja w komunikacji międzynarodowej” i poprawa w krajowej. Ta druga uwaga nie dotyczy niestety pociągów kursujących magistralą E-65 Warszawa - Gdynia.
Zapowiedzi są szumne - być może za dwa lata, a podczas Euro 2012 to już na pewno, trasę z Warszawy do Gdańska pociągi pokonają w dwie godziny. Pozostaje zatem wiara, trzymanie kciuki za prace modernizacyjne (na razie są one prowadzone między stolicą i Legionowem) i zaciskanie zębów jeszcze przez kilkadziesiąt miesięcy.

W tej chwili najszybciej trasę na Pomorze Środkowe pokonuje IC Kaszub, który między Warszawą Wschodnią a Gdańskiem Głównym nie zatrzymuje się. Średnia prędkość między W-wą Centralną i Gdańskiem Gł. to 81 km/h. Nie ma się co jednak oszukiwać - nie jest to wynik rzucający na kolana. Dla porównania: każdy Ex lub IC do Krakowa osiąga średnią prędkość 106 km/h, EC Polonia ze stolicy do Katowic (z postojem w Sosnowcu) 99, a IC Lech bez postojów do Poznania 103 (w tej chwili, podczas modernizacji węzła poznańskiego rozkład jest zmodyfikowany, a prędkość wynosi 94 km/h). IC Kaszub kursuje na trasie Kraków - Gdynia; jest to jedyny pociąg pokonujący tę relację, który na stacji Warszawa Wschodnia nie ma zmienianej lokomotywy.

Przed rokiem szefowie PKP IC chwalili się, że w trosce o cenny czas pasażerów na całej trasie „Kaszuba” prowadzi ten sam elektrowóz (EP 09). W nowym rozkładzie jazdy na Wschodniej zaplanowano jednak 8-minutowy postój, co sugeruje, że lokomotywa będzie zmieniana. A ponieważ PKP PLK znów w kilku miejscach ograniczyły prędkość, czas jazdy (dla wszystkich pociągów) wydłuża się też na trasie do Gdańska. Efekt? „Kaszub” ma czas przejazdu dłuższy o 17 minut, a średnia prędkość między Warszawą i Gdańskiem zmniejsza się z 81 do 76 km/h...

Cykliczność po raz kolejny udało się utrzymać tylko w kierunku Trójmiasta - tu nastąpiła zmiana: z W-wy Centralnej pociągi będą odjeżdżać nie 50, lecz 55 minut po pełnej. Każdy z pociągów ma wydłużony czas jazdy, średnio o 10-15 minut. I tak na przykład: Ex Małopolska - odjazd z Warszawy 14.55 (obecnie 14.50), przyjazd do Gdyni 20.05 (w tej chwili 19.51). IC Norwid - odjazd 18.55 (18.50), przyjazd 23.56 (23.39). W powrotną stronę czas przyjazdu do Warszawy nie zmienia się, w przeciwieństwie do odjazdów z Trójmiasta. Norwid: Gdynia 6.53, Gdańsk Gł. 7.25 (w tej chwili 7.06 i 7.35), Kaszub 5.05 i 5.35 (5.21 i 5.50). I tak dalej... Żeby było śmieszniej, Norwid w kierunku Gdyni będzie się zatrzymywał w Tczewie. Po co? Zasadniczo układ pociągów pozostanie niezmieniony. Do likwidacji idzie Ex Opolanin. W jego miejsce Ex Heweliusz pojedzie z Gdyni do Gliwic (z Gdyni o 13.52, z Warszawy do Trójmiasta o 11.55). Z Warszawy w porze „Opolanina” o 10.55 (czyli godzinę wcześniej niż w tej chwili) wyjeżdżać będzie posezonowy pociąg TLK Pobrzeże do Kołobrzegu; podobnie jak w tym roku, będzie także latem 2008 kursować w letnie weekendy do Gdyni, tyle że jako TLK Oksywie. Utrudnienie czeka pasażerów korzystających z popularnego, porannego TLK Wybrzeże (do Gdyni ten skład wraca o 18 jako Ex. Heweliusz). Pociąg zmieni nazwę na TLK Czartoryski i w tych samych godzinach pojedzie do Lublina. Nie dotrze jednak do Warszawy Centralnej, lecz na Wschodniej zmieni kierunek i pojedzie dalej na Lubelszczyznę. Metamorfozę przejdzie także sezonowy Ex Nida. Nie będzie już na Wschodniej dzielony na część kielecką i lubelską, lecz pojedzie przez Dęblin, Radom, Kielce i Jędrzejów do Krakowa. „Nida” (a nie Ex Szkuner) będzie też prowadzić w weekendy krakowskie wagony na Hel. TLK Posejdon zmieni latem (gdy codziennie jeździ do Kołobrzegu) rangę na Ex, a w pozostałym okresie (dwa razy w tygodniu) będzie jeździł pod banderą TLK Wybrzeże. Ale uwaga! W soboty będzie kursować w relacji Warszawa - Kołobrzeg, a nie tylko do Gdyni (powrót w niedziele). Nietypowym projektem jest sezonowy nocny TLK Kraków - Katowice - Warszawa - Hel. Będzie on kursował trzy razy w tygodniu. Nocny TLK Kraków - Kołobrzeg (kursujący od kwietnia do września) pozostanie niezmieniony, natomiast TLK Zakopane - Gdynia będzie kursować codziennie. W nowym rozkładzie nie przewidziano sezonowego IC Łebsko Warszawa - Łeba.

Polecam tradycyjnie komentarze poczytać ...
Źródło: forumtt.pl/viewtopic.php?t=3199