Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Pomoc potrzebna - trochę OT


mazur@poczta.onet.pl wrote:
PS. Jak jeszcze gdiześ w regionie na wschód od Nju Sontscha i na płd od Dynowa
jest km, to też dajcie cynk...


Bardzo proszę, MKS Mielec:

rozkład jazdy, trochę informacji:
http://www.taran.com.pl/mks/main.htm

zdjęcia i opis taboru:
http://komunikacja.foto.w.interia.pl/mielec-mks.html
http://komunikacja.foto.w.interia.pl/mielec.html

Za moich licealnych czasów znałem na pamięć wszystkie (dokładnie
wszystkie) numery taborowe i odpowiadające im typy wozów, linie, na
których zwykle się pojawiają oraz... aktualnie umieszczone na nich
reklamy. Niektórzy uważali mnie za świra z tego powodu ;)

Zauważcie jedną rzecz: większość wozów MKS Mielec ma ostatnie dwie cyfry
rejestracji zgodne z numerem taborowym. Na początku był to schemat
REA 51xx (znaczną taboru udało się przerejestrować ze starych tablic z
literką na końcu - w czasach, gdy literka przestała oznaczać "pojazd
uspołeczniony" ;-) ). Prawie każde następne pojedyncze przerejestrowanie
wozu bądź zarejestrowanie nowego też uwzględniało tę regułę. (Tzn. dwie
ostatnie cyfry rejestracji = dwie ostatnie cyfry numeru taborowego).
Ciekawe, które miasto może pochwalić się takim czymś ;-)

Pozdrawiam (teraz z Krakowa),

Marek


Źródło: topranking.pl/1725/pomoc,potrzebna,troche,ot.php


Temat: Mielecki MKS - co sądzicie
Porównanie witryn internetowych mieleckiego MKS-u z podobnymi stronami z innych
miast przynosi rozczarowanie.

Oficjalna strona www.mks.go3.pl/ aktualizowana chyba z rok
temu ,zawiera aktualne ceny biletów i niektualne komunikaty, brakuje mapy z
układem linii w mieście czy ksiażki gości albo jakiegos skromnego forum z
mozliwością zgłoszenia swoich uwag na temat funkcjonowania MKS-u. Nie ma tez
rozkładów jazdy których trzeba szukać gdzie indziej.

Chciałem jechać do Rzemienia, rozkład znalazłem w necie na stronach MKS-u (
rozkład linii #5, a powinien wyskoczyć wielki banner reklamowy na głównej
stronie) O wakacyjnej linii do ośrodka wypoczynkowego w Rzemieniu powinna być
informacja także na papierowych stronach Korsa tak jak jest oferta kina. Nie ma
też reklam tej linii w przeszklonych gablotach na przystankach. Postarali sie
chłopaki jedynie o świstek papieru w niektórych autobusach. Obecnie autobus do
Rzemienia startuje z ul. Kosciuszki a nie jak kiedyś jako linia #Z z pod domu
kultury i na Koścuszki trzeba sie pofatygować (gdy brak dostepu do netu)aby
dowiedzieć sie o której coś pojedzie. Nie wszystkim sie chce i nie wszyscy o
tym wiedzą.


www.taran.com.pl/mks/main.htm to kolejna strona MKS-u z niestety
nieaktualną zawartośćą. Nadal wisi sobie rozkład linii #2 której nie ma juz od
kilku tygodni.

Dziwi trochę fakt iż o istnieniu stron internetowych MKS-unie ma żadnych
informacji ani w autobusach ani na przystankach ani na biletach.

Dla porównania kilka wzorowych zdaniem sympatyków komunikacji publicznej stron
przedsiebiortw komunikacyjnych

www.mzk-gorzow.com.pl/
no i miasto wielkośći Mielca

www.mzk.chojnice.pl/
pozdr

Marek




Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,230,27856381,27856381,Mielecki_MKS_co_sadzicie.html


Temat: [pr] Monitoring juz dziala
http://www1.gazeta.pl/radom/1,35219,1288300.html

Monitoring w autobusach już działa

 Inga Pawłowska 23-01-2003, ostatnia aktualizacja 23-01-2003 17:57

Proszę przygotować się do kontroli biletów - nagrany komunikat tej treści
usłyszeli wczoraj w autobusie MPK prezydenci miasta, szefowie MPK i MZDiK,
policjanci, dziennikarze i prokurator. Wszyscy jechali na gapę, a zdarzenie
zarejestrowały kamery. Testowano monitoring autobusów i możliwości
autokomputera

Dwóch wyrostków wsiada do pustego autobusu - nowego solarisa - stojącego na
przystanku końcowym na Południu. Kradną specjalny młotek do tłuczenia szyb,
przecinając specjalnymi nożycami stalową linkę, na której narzędzie jest
przymocowane, i uciekają. Nie wiedzą, że cała akcja jest nagrana przez
kamery monitoringu.

Wczoraj w bazie MPK całemu zajściu, które miało miejsce 18 stycznia o godz.
13.23, przyglądali się policjanci, prokurator, prezydenci miasta,
przedstawiciele MPK, MZDiK, mieleckiej firmy Taran i firmy ADT Sensormatic,
dzięki której autobus był monitorowany. - Świetny obraz, powinniśmy ich
złapać bez problemu. To pewnie złodzieje samochodów albo radioodtwarzaczy.
Taki młotek z diamentową końcówką to dla nich idealne narzędzie - mówi
January Majewski, oficer prasowy KMP.

- Jestem pod wrażeniem technicznych możliwości. Doskonały dowód w sprawie,
nie to, co nagrywa się na przykład na niektórych stacjach benzynowych -
ocenia prokurator Sławomir Musiał.

Od kilku dni po Radomiu na różnych trasach jeżdżą trzy monitorowane autobusy
solaris. To na razie bezpłatny miesięczny okres próbny, ale jeśli
pasażerowie będą zadowoleni z jazdy pod obstrzałem kamer - zostaną one w
autobusach na stałe.

- Sprzęt jest w solidnej obudowie. Można zainstalować go w każdym
autobusie - zachwala Rafał Gajewski z ADT Sensormatic. - Za rok połowa
naszych autobusów mogłaby mieć takie wyposażenie, o ile pomysł spodoba się
pasażerom - zastrzega Tadeusz Socha, prezes MPK.

Miesięcznie monitorowanie autobusu kosztowałoby przewoźnika 200-300 zł.
Spółka nie musiałaby kupować sprzętu, płaciłaby jedynie za jego
ubezpieczenie. Kasety z nagraniami przechowywane byłyby przez tydzień.

Monitoring to nie jedyna nowość w autobusach MPK. Podczas wczorajszej jazdy
testowej zaprezentowano również możliwości autokomputera. Dzięki specjalnemu
oprogramowaniu użyczonemu na miesiąc przez firmę Taran z Mielca na tablicach
w wozie wyświetlane są komunikaty różnej treści, na przykład - do jakiego
przystanku autobus dojeżdża. Tę samą informacje można również usłyszeć. -
Proszę przygotować się do kontroli biletów - mówi miły głos z komputera i
automatycznie blokują się wszystkie kasowniki.

Urządzenie to może nie spodobać się kierowcom - pozwala na bieżąco ich
kontrolować. Wyłapuje spóźnialskich i tych, którzy np. przegrzewają silnik.
Rejestruje, kiedy włączają ogrzewanie i z jaką prędkością jeżdżą. - Na tej
podstawie można sporządzić czarną listę kierowców. Ale można też sprawdzić,
czy rozkłady jazdy są dobrze ułożone - mówi Tadeusz Gancarz, prezes firmy
Taran. Do autokomputera można podłączyć również czytnik do biletów
elektronicznych.

-------------
stan faktyczny pozostawie bez komentarza bo to jak to wyglada w praktyce
jest zalosne....

Pozdrawiam
Bartek Wurman
http://komunikacja.radom.pl

begin 666 w.gif
M1TE&.#EA!@`*`( ``````-`*2'Y! ``````+ `````&``H```(.A ^A8<NY
*6H1*5OH<.@4`.P``
`
end


Źródło: topranking.pl/1726/pr,monitoring,juz,dziala.php


Temat: [pr] Monitoring juz dziala
Od: "B@rtekW" <b@4it.pl
Data: Czwartek, Styczeń 23, 2003 11:01 pm


Proszę przygotować się do kontroli biletów - nagrany komunikat tej
treściusłyszeli wczoraj w autobusie MPK prezydenci miasta,
szefowie MPK i MZDiK, policjanci, dziennikarze i prokurator.


Hohoho, nawet prokurator! No to poważna sprawa.


Wszyscy jechali na gapę, a zdarzenie zarejestrowały kamery.


No i co? Gdzie Renoma? :-)


Testowano monitoring autobusów i możliwości autokomputera

Dwóch wyrostków wsiada do pustego autobusu - nowego solarisa -
stojącego na przystanku końcowym na Południu. Kradną specjalny
młotek do tłuczenia szyb, przecinając specjalnymi nożycami
stalową linkę, na której narzędzie jest przymocowane, i uciekają.
Nie wiedzą, że cała akcja jest nagrana przez kamery monitoringu.


Jej, ale się zlękną, jak się dowiedzą. O ile _w _ogóle_ się dowiedzą.


Wczoraj w bazie MPK całemu zajściu, które miało miejsce 18
stycznia o godz. 13.23, przyglądali się policjanci, prokurator,
prezydenci miasta, przedstawiciele MPK, MZDiK, mieleckiej firmy
Taran i firmy ADT Sensormatic,dzięki której autobus był
monitorowany. - Świetny obraz, powinniśmy ich złapać bez problemu.
To pewnie złodzieje samochodów albo radioodtwarzaczy.Taki młotek
z diamentową końcówką to dla nich idealne narzędzie - mówi
January Majewski, oficer prasowy KMP.


Tak, tak panie January. Zajście miało miejsce 18-go, wczoraj był 23,
a wszyscy sobie beztrosko z wielkim podziwem oglądali film.
"Powinnismy ich złapać bez problemu" - to dlaczego przez pięć dni
nikt ich nie złapał?


- Jestem pod wrażeniem technicznych możliwości. Doskonały dowód w
sprawie, nie to, co nagrywa się na przykład na niektórych stacjach
benzynowych - ocenia prokurator Sławomir Musiał.


No to na co pan czeka panie prokuratorze. Zagonić policję do roboty
i postawić gówniarzy przed sądem. I przy okazji kierownictwo MPK
za niepowiadomienie o przestępstwie.

(...)


Monitoring to nie jedyna nowość w autobusach MPK. Podczas
wczorajszej jazdy testowej zaprezentowano również możliwości
autokomputera. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu użyczonemu
na miesiąc przez firmę Taran z Mielca na tablicach


A ktoś może wie, co to za firma? Czyżby RnG miał konkurencję
lokalną, czy to jakaś spółka-córka?


w wozie wyświetlane są komunikaty różnej treści, na przykład - do
jakiego przystanku autobus dojeżdża. Tę samą informacje można
również usłyszeć. -


Tiaaaa.... Tylko, że przez kilka miesięcy nie dało się zmusić
oprogramowanie do współpracy z wyświetlaczami, hehehe...


Proszę przygotować się do kontroli biletów - mówi miły głos z
komputera i automatycznie blokują się wszystkie kasowniki.


Szok, po prostu kosmos. Takich cudów u nas na wsi jeszcze nie
było.


Urządzenie to może nie spodobać się kierowcom - pozwala na
bieżąco ich kontrolować. Wyłapuje spóźnialskich i tych, którzy
np. przegrzewają silnik.
Rejestruje, kiedy włączają ogrzewanie i z jaką prędkością jeżdżą. -
Na tej podstawie można sporządzić czarną listę kierowców.


Aha, no to pewnie sobie prezes pogada z przewodniczącym
związku, na temat swojej przydatności dla przedsiębiorstwa i
możliwości współpracy z załogą.


Ale można też sprawdzić,czy rozkłady jazdy są dobrze ułożone -
mówi Tadeusz Gancarz, prezes firmy Taran.


No jak to? Przecież MZDiK się nie myli.


-------------
stan faktyczny pozostawie bez komentarza bo to jak to wyglada w
praktycejest zalosne....


Ale przecież to nie jest najważniejsze. Ważne, że się pani Indze
podobało. Znów wyszło, że MPK to światowa firma, tylko ci wredni
pasażerowie tego nie zauważają.


Źródło: topranking.pl/1726/pr,monitoring,juz,dziala.php


Temat: Tramwaje pod lupą.
Gazeta Wyborcza, czwartek, 18 stycznia 2001 roku.

Tramwaje pod lupą

Każdy z siedemnastu niskopodłogowych tramwajów, które kursować będą po
Śląsku, zostanie wyposażony w autokomputer. Dyspozytorzy
Przedsiębiorstwa Komunikacji Tramwajowej w Katowicach uczyli się
wczoraj sztuki "śledzenia" Karlików na ekranie komputerów.

Czarno-żółto-czerwony prostokąt przesuwa się po ekranie komputera z
prędkością kilku milimetrów na sekundę. W rzeczywistości to pędzący w
okolicach katowickiej Huty Baildon tramwaj linii nr 6. Autokomputer na
jego pokładzie informuje o liczbie skasowanych biletów w tramwaju, ile
ważą wszyscy pasażerowie, a co najważniejsze - czy kursuje zgodnie z
rozkładem jazdy.
- A co, jeśli któryś z nas nie rozróżnia kolorów? - żartował wczoraj
jeden z dyspozytorów Przedsiębiorstwa Komunikacji Tramwajowej. W
nowoczesnej Centralnej Dyspozytorni PKT przy ul. Wita Stwosza w
Katowicach pracownicy firmy rozpoczęli wczoraj naukę "śledzenia"
tramwajów linii 6/41 na ekranie swoich komputerów. W rzeczywistości
chodzi o system nadzoru ruchu na linii Katowice - Bytom.

Tramwaj, czyli trójkolorowy prostokąt, pomału przesuwał się po
ekranie. Każdy kolor na prostokącie niósł ze sobą konkretną
informację. Czarny - o właścicielu pojazdu, czyli o zajezdni
tramwajowej. Żółty - o numerze linii i wybranym wariancie trasy,
czerwony - o przyspieszeniu w stosunku do rozkładu jazdy. Jeśli
tramwaj się spóźniał, kolor zmieniał się na niebieski.
- Dyspozytorzy będą na bieżąco widzieli, gdzie znajduje się każdy z
tramwajów na linii 6/41 i jeśli zajdzie taka potrzeba, będą mogli
wpływać na zachowanie motorniczych - mówi Andrzej Dworaczek, kierownik
działu łączności PKT.

- Nie szalej chłopie, zwolnij - będą mogli pouczać motorniczych
dyspozytorzy, gdy pierwsi zbyt mocno się rozpędzą. Uwagi dyspozytorów
nie umkną także żadne opóźnienia i jeśli nie usprawiedliwi ich awaria
(motorniczy zawiadamia o niej wstukując w autokomputer specjalny kod),
lepiej niech mają się na baczności!

Jaki komfort przyniosą autokomputery pasażerom? - Będą sterować
wewnętrzną i zewnętrzną informacją na tablicach oraz urządzeniami
głośnomówiącymi - tłumaczy Andrzej Głowacki, specjalista od systemu
informatycznego w PKT.

Przykład: do osób niepełnosprawnych, m.in. niewidomych, po naciśnięciu
przycisku na specjalnych pilotach (kilkadziesiąt osób już je
otrzymało) tramwaje będą przemawiać na przystankach: - Linia nr 6,
kurs w kierunku Bytomia.

Autokomputer prześle także informacje do specjalnych tablic
informacyjnych, które staną na rynku w Katowicach i Chorzowie oraz na
pl. Sikorskiego i przy Urzędzie Miejskim w Bytomiu. Tablice zastąpią
zwykłe rozkłady jazdy i informować będą o czasie przyjazdu kolejnych
tramwajów.

A co, gdy w tramwaju dojdzie do rozróby? - Motorniczy będzie mógł w
dyskretny sposób wcisnąć alarm. Dzięki specjalnym łączom cyfrowym
uruchomi się podsłuch, a każde słowo z wnętrza tramwaju trafi do
dyspozytora - tłumaczy Dworaczek. Z kolei dyspozytornia ma
bezpośrednie łącze z policją, więc i jej reakcja powinna być
natychmiastowa.
- To jedyny tak zaawansowany technologicznie system tramwajowy w
Polsce, unikatowy także w skali europejskiej - powiedział nam Adam
Kucharski, dyrektor firmy PZI Taran z Mielca, której pracownicy
szkolili wczoraj dyspozytorów PKT. Taran przygotował dla PKT
oprogramowanie systemu nadzoru ruchu. Autokomputer SRG 3000 to dzieło
mieleckiej firmy R&G.

Piotr Purzyński
----------------
ASO


Źródło: topranking.pl/1727/tramwaje,pod,lupa.php