Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Klecińska
krzysztof_kiniorski napisał:

> UWAGA! Z dniem 22 lipca br. wylaczona z ruchu zostanie ul. KLECINSKA (odcinek
> od ul. Strzegomskiej do ul. Muchoborskiej. Objazd - ulica MUCHOBORSKA . 126,
> 134, 136 i 208 pojada od ul. Strzegomskiej przez ul. Muchoborska do ul.
> Klecinskiej i dalej stalymi trasami przejazdu.
> Pozdrawiam
> KK

Pewnie bolesne bedzie to rowniez dla pasazerow MPK. Czy poprawiono juz rozklady
jazdy dla wymienionych linii autobusowych? Jak znam zycie (patrz ostatnie
remonty na Swidnickiej-Pilsudskiego) to pewnie znow na przystankach beda staly
tlumy zdezorientowanych ludzi. Czy moze mnie Pan wyprowadzic z bledu?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,186,2297121,2297121,Klecinska.html



Temat: SKM w Wałbrzychu
Ciezko...
Kolej jest mi wprawdzie bliska i generalnie wole pojazdy szynowe od
blachosmrodow, ale ten projekt jest nieco... Hm, naiwny. Dobudowanie toru tak,
jak jest to przedstawione na mapce... To by byla wielka inwestycja - jak niby
trasa mialaby przebiegac kolo dzialek na Podzamczu? Nie ma gdzie! A w centrum?
Bocznica, o ktorej jest mowa, dawno juz nie istnieje... Do tego jakos nie
wyobrazam sobie, by podzamczanie korzystali z transportu, jadacego co ok. pol
godziny (moze 20 minut) - bo tak by jakos musial wygladac rozklad jazdy - skoro
nie chce im sie czekac 8 minut na autobus MPK.
Przedsiewziecie w pelni komercyjne... Ale jazda po torach PLK wiaze sie z
wszelkimi oplatami/ograniczeniami, a wspolpraca z ta firma nie nalezy do
najlatwiejszych.
Moim zdaniem wieksze szanse powodzenia mialoby polaczenie Walbrzych - Swidnica,
o ile tylko byloby konkurencyjne wobec PWHD i Gornika pod wzgledem czasu
przejazdu. Jednak i tutaj nie obeszloby sie bez haraczu dla PLK, co mogloby
skutecznie uniemozliwic oplacalnosc takiej dzialalnosci.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,168,7513540,7513540,SKM_w_Walbrzychu.html


Temat: Tylko dla tramwajów i autobusów
statystyka w centrum
są 3 rodzaje kłamstwa: małe kłamstwo, duże kłamstwo i... statystyka, ale
popatrzcie na to:
trasa linii 10 (normalna, nie zmodyfikowana remontami) - 8 przystanków na
odcinku pl. JP II - pl. Grunw. i... 12 świateł w jedną i 14! w drugą stronę.
inny przykład: trasa 11 od pl. Legionów do pl. Bema 11 świateł na 7
przystankach. no i już całkowity rekord - linie 6/7 na odcinku
Powst.Śl./Świdnicka - ul. Dubois ponad po 12 świateł na 6 (tam) i 5 przystanków
(z powrotem), to średnia ponad 2 na niekorzyść przystanków. licząc, że
wsiadanie i wysiadanie pasażerów na przystankach w centrum zajmuje ok. minuty,
oraz licząc cykl światła tylko na 2 minuty mamy opóźnienia sięgające pół
godziny na długości 3-4 przejechanych w zółwim tempie kilometrów.
nie wystarczy tylko wydzielić torów, ale trzeba z głową ułożyć rozkład jazdy, a
nie kumulować tramów 5 linii na 1 przystanku w ciągu 2 minut, poza tym należy
tak dograć cykle, by tramy i busy mogły swobodnie wjeżdżać na przystanki,
ludzie wsiąść i wysiąść i odjechać z niego bez zbędnego stania. pojazdy mpk
mogą sobie postać na przystanku 1-2 cykle, ale nie na próżno, tylko po to, by
ludzie mogi właśnie wsiąść, wysiąść i pojechać. inaczej nie ma co mówić, że
wydzielenie torów cokolwiek zmieni!


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,538,49092534,49092534,Tylko_dla_tramwajow_i_autobusow.html


Temat: Jak człowiek jeździ koleją (mazowiecką)

No to masz ciekawa definicje, bo zadne prawo nie zmusza firmy do
posiadania strony w internecie.


Oczywiście, że nie zmusza ale w cywilizowanym kraju w UE w środku
Europy
każdy przewoźnik powinien mieć za punkt honoru umieszczenie rozkładu w
internecie.
Niestety daleko nam do takiej Szwecji, gdzie banki z Panią w okienku
są czynne tylko do
14:30 a całą dobę masz dostęp do konta przez Internet z terminali
bankowych.
U nas niestety nadal ludzie i to młodzi nagminnie płacą rachunki na
poczcie.


Jest. Na przyklad istnieje wspolny rozklad wszystkich ( no moze 90%)
busow z Lublina.


To dobrze. Ja pokazałem na przykładzie województwa dolnośląskiego, że
jest kiepsko z tym rozkładem.


Tzn. chore jest dla ciebie ze w PKS Swidnica jest tanio czy ze w PKS
Klodzko jest drogo?


Chora jest dla mnie ta różnica cen.


Tak jakby w PKP czy MPK nie bylo jakichs zuli. Sa i to jest ich o
wiele wiecej niz w busach.


tak zgadza się. I w prywatnych busach żule nie mogą sobie pozwolić na
wylewanie piwa na siedzenia a w MPK mogą. Dlatego w tym punkcie
prywatne busy biją na głowę MPK.

 Ale urzad miasta nie ma obowiazku podawania na oficjalnej stronie

rozkladow jazdy.


Tylko, że taki rozkład to bardzo istotna promocja turystyczna miasta.
Powiedzmy, że osoba niezmotoryzowana chce turystycznie wybrać się
w góry w okolice Wałbrzycha. I poprzez internet otrzymuje szczątkowe
informacje.
Albo w ogóle tam nie wybiera się albo podejmuje ryzyko.
Według mnie całoroczną turystykę w górach generują studenci.
Jak za młody poznają jakiś rejon, dzięki dobrej komunikacji publicznej
i go polubią to później wrócą z rodzinami swoim samochodem.
O tym u nas zapomina się. Wszystko robi się pod narciarzy
(Muszyna). A z gór gminy podgórskie mogą żyć przez cały rok a nie
tylko
w zimie. Podobnie nad morzem, po okresie lata wszystko prawie zamiera.

pozdrawiam
Tomek


Źródło: topranking.pl/1573/jak,czlowiek,jezdzi,koleja,mazowiecka.php


Temat: [pr] Wciąż bałagan na trasie linii 31
http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/436239.html

Wciąż bałagan na trasie linii 31

Piątek, 7 stycznia 2005r.

Nie ma aktualnych rozkładów jazdy
ani dodatkowych kursów
Nie dość, że pasażerom dojeżdżającym ze Świdnicy do Wałbrzycha zabrano z
dnia na dzień kilkadziesiąt kursów, to nie znają godzin odjazdów tych
autobusów, które kursują.
W Świdnicy rozkłady jazdy prywatnych przewoźników są pozrywane i nikt nie
kwapi się, by je uzupełnić. Wiszą jedynie rozkłady od przewoźnika Dydry, ale
tak wysoko, że tylko wielkolud może je odczytać. Nie wiadomo, kiedy kursuje
Nex Trans ani busy pośpieszne. Czasami rozkłady rozdawali sami kierowcy, ale
twierdzą, że ich nie mają. Pasażerom pozostaje więc oczekiwanie na
przystankach. Jest to teraz tym bardziej uciążliwe, że po zawieszeniu kursów
JKKS Górnik przerwy między poszczególnymi autobusami są bardzo duże.
Dochodzą do 45 minut. - Aktualny rozkład ułatwiłby nam bardzo życie. Ale
widać przewoźnicy o nas nie dbają, wiedzą, że musimy dojechać do szkół i do
pracy
- skarży się Halina Dmowska, dojeżdżająca codziennie na studia do
Wałbrzycha.
Bałagan na linii 31 powinien się skończyć dopiero po wyłonieniu
przewoźników, którzy zajmą miejsce JKKS Górnik. Wśród starających się o
zezwolenie na przewozy na tej trasie jest świdnickie MPK oraz PKS, są także
kierowcy jeżdżący do tej pory w JKKS Górnik. Trzech obecnych przewoźników
stara się
o zwiększenie częstotliwości kursów na tej linii. Postępowanie
administracyjne w spra-wie wydania zezwolenia na przewożenie pasażerów może
trwać jednak i miesiąc. Do tego czasu urzędnicy odpowiedzialni za przewozy
powinni skłonić obecnych przewoźników, by rozwiesili aktualne rozkłady
jazdy.

(ALKA) - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska


Źródło: topranking.pl/1726/pr,wciaz,balagan,na,trasie,linii,31.php


Temat: Przejezda potrzebuje pomocy :)


 jak dojechać
(najchętniej komunikacją miejską) ze Schroniska Młodzieżowego na
Kołłątaja
do Wyższej Szkoły Oficerskiej na Czajkowskiego? W piątek rano, dodam. I
jakich biletów będę potrzebowała? Patrzyłam na strony Waszego MPK, ale
nie
mają (lub ja nie mogę znaleźć) mapki, żebym mogła sobie numery
autobusu/tramwaju sprawdzić.


tu masz mapę Wrocławia: http://gisserver.um.wroc.pl/mapa/
wredne to-to w uzytkowaniu, ale... najpierw w zakładce "wyszukiwanie"
wpisz ulice, potem w zakładce warstwy "zaptasz" trasy i przystaniki
autobusowe.

rozkłady jazdy i trasy (są aktualne): http://www.wroclaw.pl/m3298/

jeśli wybierzesz autobus A (pospieszny) to najbliższe przystanki od
schroniska masz:
a) pod trzonoliniowcem - ze schroniska idziesz w stronę Dworca Głównego,
skręcasz w lewo w Piłsudskiego, idziesz w stronę ulicy Dworcowej -
skręcasz w lewo i idziesz do najblizszego skrzyżowania - przystanek jest
koło parterowych pawilonów (wybierz właściwy) naprzeciwko trzonoliniowca

b) pod Arkadami na ul. Swidnickiej - ze schroniska idziesz w stronę Dworca
Głównego, skręcasz w prawo w Piłsudskiego - idziesz prosto aż do ulicy
Świdnickiej (zobaczysz takich "ludzi wchodzacych pod chodnik") - skrecasz
w lewo pod Arkady i już...

na oba przystanki spacerkiem po 3-4 minuty


PS Acha, i gdzie można pójść w czwartek po południu do 17:00, kiedy to
zaczynają przyjmować w schronisku? Zgodnie z rokładem PKP powinnam być
we
Wrocławiu o 14:45. Z góry dzięki. :)


do Rynku :-)))

powodzenia!


Źródło: topranking.pl/1808/przejezda,potrzebuje,pomocy.php


Temat: Jak dojechac do szpitala Latawiec?
Odsyłam do rozkładu jazdy komunikacji miejskiej w Świdnicy :)
Proszę link www.mpk.swidnica.pl/rozkl_jesien/ps_main.htm :)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,168,102537908,102537908,Jak_dojechac_do_szpitala_Latawiec_.html


Temat: Pasażer z wózkiem
Pasażer z wózkiem
Panie Krzysztofie!
Może Pan się orientuje, co stoi na przeszkodzie, żeby w rozkładach jazdy na
stronie internetowej ZDiK-u były zaznaczone autobusy niskopodłogowe, tak jak
to jest na przystankach? Jeżdżę z dużym wózkiem dziecięcym, a te kursy są raz
na 2 godziny - trudno raczej wyjść z dzieckiem i liczyć na łut szczęścia,
zdecydowanie łatwiej byłoby móc to sprawdzić w internecie.

Poza tym dobrze byłoby, żeby autobusy oznaczone literką "N" były rzeczywiście
niskopodłogowe. Na ul. Na Ostatnim Groszu, na przystanku w kierunku pl. 1-go
Maja autobus 122 ma literkę "N" przy kursie o godz. 11.13. Specjalnie wyszłam
właśnie o tej godzinie i niestety, przyjechał autobus ze schodami :(.

I trzecia sprawa, choć to chyba raczej do MPK, ale i tak się pożalę. Kierowcy
autobusów niskopodłogowych chyba nie zdają sobie sprawy z tego, po co ich
wozy mają taką konstrukcję. Nagminnie stają na tyle daleko od krawężników, że
niemożliwe jest samodzielne wprowadzenie wózka do pojazdu. Dziś, ok. godz.
13.00 przy przejściu podziemnym na Świdnickiej autobus o numerze bocznym 8054
stanął tak, że nie miałam możliwości wjechać do niego bez pomocy.
Rzeczywiście na samym końcu zatoczki stał samochód, zdaje się, że ZDiK-u, ale
kierowca mógł stanąć w takiej odległości od niego, żeby móc zatrzymać się
blisko krawężnika i jednocześnie móc bezproblemowo wyjechać z zatoczki. Mógł,
ale nie chciał. A na zwróconą uwagę i prośbę, żeby jednak zatrzymywał się
przy krawężnikach ofuknął mnie "Niech pani ma pretensje do ZDiK-u". No to
mam :)

pozdrawiam,
skarolina
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,538,11388147,11388147,Pasazer_z_wozkiem.html


Temat: Jak człowiek jeździ koleją (mazowiecką)
On 18 Lis, 08:56, tomas@poczta.wp.pl wrote:


Takie, których istnienie ogranicza się do rozkładu na przystankach a
nie istnieją w internecie.


No to masz ciekawa definicje, bo zadne prawo nie zmusza firmy do
posiadania strony w internecie.


Jak wyżej. Ideałem jest jeden wspólny rozkład wszystkich busów ale to
w polskiej mentalności nie jest możliwe.


Jest. Na przyklad istnieje wspolny rozklad wszystkich ( no moze 90%)
busow z Lublina.


Taki przykład na trasie Wrocław Świdnica konkuruje świdnicki PKS z
Guliwerem. Efekt cena za bilet 5 pln za odcinek
54 km, PKS Kłodzko za odcinek 14 km potrafi wystawić bilet za 4.40. I
ta cała sytuacja jest dla mnie chora.


Tzn. chore jest dla ciebie ze w PKS Swidnica jest tanio czy ze w PKS
Klodzko jest drogo?


2.5 razy więcej niż miesięczny we Wrocławiu na wszystkie linie
podmiejskie i miejskie.


No ale we Wroclawiu to zdaje sie urzad miasta cos doklada do biletow
miesiecznych?


Miesięczny na trasie Mieroszów Wałbrzych to w przybliżeniu ilość dni
roboczych w miesiącu razy 2 razy cena
normalnego biletu.


NO i slusznie.


Jest jeszcze Internet, tam rozkład nie da się tak łatwo zerwać. Tylko
właśnie
nie wieszają rozkładu w internecie bo z busów korzystają pasażerowie,
których nie stać
na własny samochód i którzy nie mają pojęcia o internecie. I to jest
smutne, że komunikacja
publiczna, która powinna zachęcać ludzi do pozostawienia samochodów w
domu wozi głownie
sztajfów, niedomytych pasażerów, młodzież, studentów i osoby których
nie stać na samochód.


Tak jakby w PKP czy MPK nie bylo jakichs zuli. Sa i to jest ich o
wiele wiecej niz w busach.


Zapytaj ich. Na oficjalnej stronie zachowują się tak jakby nie było
busików.


Ale urzad miasta nie ma obowiazku podawania na oficjalnej stronie
rozkladow jazdy.


Może jakaś cicha umowa. My nie musimy dopłacać do komunikacji
miejskiej a busiki zostawimy w spokoju niech jadą bez wydawanych
biletów
i nie oddają podatku. W końcu i tak jest to tańsze rozwiązanie.


Podatki busiarze placa, chocby poprzez VAT i akcyze.


To trudne zadanie ale Polska była bliska innego rozwiązania. Kiedyś
minister
Belka zmniejszył ulgę studencką z 50% na 33%. Mógł ją całkowicie
znieść.


Tak powinno byc. Obecna ulga studencka jest absurdem.


Zresztą w temacie PKP żaden rząd nie ma odwagi zaprowadzenia zdrowych
zasad.
Chociaż sam nie wiem co jest gorsze: PKP takie jakie jest czy PKP
sprywatyzowane
jak TPSA. Chyba TPSA zdecydowanie gorsza.


PKP nalezaloby calkiem zlikwidowac. Infrastruktura o znaczeniu
strategicznym powinna pozostac pod kontrola panstwa tak jak drogi
krajowe, pozostala infre sprzedac lub oddac samorzadom. Natomiast
loki, wagony, niestrategiczne nieruchomosci itp. nalezaloby sprzedac
prywaciarzom na licytacji. Powinien tez pilnowac UOKiK zeby nie bylo
praktyk monopolistycznych.
Moim zdaniem najlepsza bylaby taka zasada : infra utrzymywana z
pieniedzy podatnikow i wolna konkurencja wsrod przewoznikow -
oczywiscie przewoznicy tylko prywatni.

pozdrawiam aron


Źródło: topranking.pl/1573/jak,czlowiek,jezdzi,koleja,mazowiecka.php