Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Modernizacja trasy nr 8 (Warszawa-Radom-Kielce)

W poniedziałek 23 lipca br. rozpocznie się remont linii kolejowej na odcinku Warszawa Zachodnia- Warszawa Okęcie. Część pociągów PKP Przewozy Regionalne na tej trasie będzie kursować według zmodyfikowanego rozkładu jazdy. Zmiany będą obowiązywać
do 8 grudnia 2007r.

Poniżej szczegóły zmian


1.
Drogą okrężną, z pominięciem stacji Warka, Piaseczno kursuje pociąg „Nosal” relacji Zakopane – Warszawa (tylko w kierunku do Warszawy).
2.
Pociąg „Żeromski” relacji Warszawa Wschodnia – Kraków / Zakopane kursuje
wg zmienionego rozkładu jazdy: Warszawa Centralna odjazd 7.33 (zamiast 6.45), Kielce przyjazd 11.11 (zamiast 10.05), Kraków Gł. przyjazd 13.04 (zamiast 12.03), Zakopane przyjazd 17.30 (zamiast 16.06).
3.
Pociąg „Warmia” relacji Olsztyn – Kraków odjeżdża z Warszawy Wschodniej
o 10.03 (zamiast 10.08), z Warszawy Centralnej 10.15 (zamiast 10.30).
4.
Pociąg „Warmia” relacji Kraków – Olsztyn odjeżdża z Warszawy Centralnej
o 18.33 (zamiast 18.10) i przyjeżdża do Olsztyna o 22.13 (zamiast 21.46).
5.
Pociąg „Hutnik” relacji Gliwice – Olsztyn odjeżdża z Warszawy Centralnej o 11.25 (zamiast 11.11) i przyjeżdża do Olsztyna o 15.23 (zamiast 14.54).


W miarę postępu prac remontowych, rozkład jazdy pociągów może być modyfikowany.
Za wszelkie trudności w podróży, spowodowane modernizacją linii, uprzejmie przepraszamy.

Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=4160



Temat: : Połaczenia po 14.12.br Radom-Warszawa-Radom
zaczyna się dziać

Od 14 grudnia, wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów, Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” uruchamia nowy przyspieszony pociąg relacji Radom –Warszawa Wschodnia. Pociąg ten zastąpi zlikwidowany pociąg pospieszny Staszic.

Z tej okazji spółka ogłasza konkurs na nazwę dla pociągu. Propozycje prosimy przesłać na adres: konkurs@mazowieckie.com.pl, do dnia 30 listopada 2008 r. Na zwycięzcę czeka nagroda niespodzianka.

Nowy pociąg uruchomiony zostanie z inicjatywy członka zarządu województwa mazowieckiego Piotra Szprendałowicza: - Jestem przekonany, że ten nowoczesny pociąg, zestawiony z wagonów piętrowych, zapewni pasażerom, dojeżdżającym do pracy i szkoły w stolicy nowy komfort podróży - powiedział Szprendałowicz.

Pociąg wyruszy z Radomia o godz. 5.45 i będzie zatrzymywać się na następujących stacjach: Warka; Piaseczno; Warszawa Okęcie; Warszawa Służewiec; Warszawa Rakowiec; Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna i zakończy bieg na stacji Warszawa Wschodnia o godz. 7.57.

W drodze powrotnej pociąg wyjedzie ze stacji Warszawa Wschodnia o godz. 16.28 i przyjedzie do stacji Skarżysko Kamienna o godz. 19.36. Na odcinku Warszawa Wschodnia – Radom pociąg będzie przyspieszony, natomiast z Radomia do Skarżyska Kamiennej osobowy. Cena biletu obowiązywać będzie wg taryfy na pociągi osobowe. Pociąg będzie kursować codziennie.
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=5519


Temat: Transport Aglomeracyjny
napisała:

Pierwsze bilety ZTM u prywatnego przewoźnika
Jarosław Osowski
2008-11-27, ostatnia aktualizacja 2008-11-27 19:39

Lesznowola to pierwsza podwarszawska gmina, po której z biletami Zarządu Transportu Miejskiego będzie można jeździć mikrobusami prywatnych przewoźników

To kolejny krok, by komunikacja stała się bardziej aglomeracyjna. Są już wspólne bilety na autobusy, tramwaje i metro w Warszawie oraz pociągi podmiejskie (do Ząbek, Sulejówka, Pruszkowa i Opaczy). Druga strefa biletowa obejmuje już 28 podwarszawskich gmin, po których kursuje 51 dziennych i nocnych autobusowych linii podmiejskich.

Wczorajsza zapowiedź ZTM oznacza małą rewolucję. Urzędnicy porozumieli się z władzami sąsiadującej z Piasecznem Lesznowoli. W ostatnich latach do leżących w tej gminie miejscowości, np. Iwicznej czy Magdalenki, sprowadza się wiele osób. Wkrótce będą mogli wsiadać do mikrobusów zabierających nie więcej niż 15 pasażerów. Albo skasują w nich bilet (jednorazowy, dobowy, trzydniowy czy tygodniowy), albo wylegitymują się warszawską kartą miejską z zakodowanym biletem 30- lub 90-dniowym. Mikrobusy będą podwozić do punktów przesiadkowych, skąd, nie kasując dodatkowego biletu, ludzie zabiorą się linią podmiejską (np. 707 lub 709) w stronę Warszawy.

Sukces polega na tym, że żółte kasowniki ZTM po raz pierwszy zostaną zamontowane w taborze prywatnej firmy. Przewoźnicy, których autobusy dojeżdżają teraz do Warszawy np. z Wołomina czy Otwocka, nie honorują warszawskich biletów. Wkrótce władze Lesznowoli ogłoszą przetarg, w którym wybiorą swojego przewoźnika. Ustalą też trasy i rozkłady jazdy. Kosztami będą się podzielić z ZTM. Według jego rzecznika Igora Krajnowa to samorząd zdecyduje też o numeracji nowych linii - czy będą to siedemsetki, osiemsetki, czy też całkiem inne.

ZTM liczy, że w ślady Lesznowoli pójdą kolejne podwarszawskie gminy. Najbardziej zaawansowane rozmowy są z władzami Jabłonny (tu w planach jest linia z Chotomowa) i Piaseczna (linia z Józefosławia).


Źródło
Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=823