Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: : Komunikacja (petycja do PKP)
... przydałyby się tam (dworzec PKP) jakieś kamery ...
Kamery owszem są potrzebne nie tylko na dw. PKP, ale jestem pewien że jeżeli wogóle udzielni władcy tej gminy kiedykolwiek doprowadzą do ich wykorzystania to bedą monitorować ratusz zeby im NIKT NIE UKRADŁ BIUREK DO KTÓRYCH SĄ PRZYSPAWANI!!!

... Dziwi mnie jeszcze ze chodź nowy rozkład funkcjonuje od dawna to nie ma jeszcze rozkładu jazdy na peronach tylko ten stary ...
mnie to juz nic na PKP nie jest w stanie zdziwić, PKP to trup reanimowany za nasze pieniądze z dotacji z URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO. Takie sprawy jak rozkład jazdy jest im niepotrzebny więc go nie wieszają, zasada jest prosta : im mniej ludzi będzie jeździć tym więcej będzie dotacji z URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO A WIĘC PO CO PRACOWAĆ !!! OTO PODSTAWOWA ZASADA OBOWIĄZUJĄCA NA PKP, TAK WIĘC NA POPRAWĘ PRZY TAKICH WARUNKACH NIE MA CO LICZYĆ, PRZYNAJMNIEJ NARAZIE. DOPUKI NIE USUNIE SIĘ ZADEKOWANYCH TAM NIEROBÓW I INNYCH ZATRUDNIONYCH PO LINNI I NA BAZIE.

... Jeśli chodzi o petycję to nie rozumiem czemu np z Grodziska przez Pruszków do Warszawy jest średnio co 7-10 minut jakiś pociąg a w Błoniu tak żadko ? ...
ZAPYTAM TYLKO CO ZROBIŁY NASZE WŁADZE MIASTA ABY POLEPSZYĆ DOJAZD PKP DO WARSZAWY I Z POWROTEM ODPOWIEM WAM : NIC PRZEZ WIELKIE N. NIESTETY, PRZYZNAM ŻE SAM GŁOSOWAŁEM NA EMERYTA ZAGITOWANY PRZEZ ZNAJOMYCH, teraz widzę że ważniejsze jest doczołganie sie do emerytury,
Źródło: szklarz.blonie.pl/forum/viewtopic.php?t=64



Temat: Luksemburski falanster
hm, jakby tam byl dworzec, to moj niemiecki kalkulator by to wyliczyl, tak jak pare lat temu, gdy PKP nie mialo elektronicznego rozkladu jazdy, ale niemieckim mozna bylo znalezc kazde polaczenie z koluszek do pruszkowa....

Ale to Esch cos tam, to juz prawie zabolandia, to nie dla mnie, chociaz planuja tam budowe jakies dworca, wiec bedzie pociag na L-Gare, ale z przesiadka itd. to rownie dobrze moge jednak zamieszkac w Trier, a szkoda, to to by byla lokalizacja, ktora sobie wyobrazam jak Sony Center w Berlinie, mnie by sie podobalo mieszkanie w czyms takim, Siedzialbym z lornetka przy oknie i obserwowal, ´jacy forumowicze sie snuja tam i z kim a na drugi dzien bym ich obsmarowywal na forum
Źródło: polska.lu/viewtopic.php?t=2098


Temat: o WKD
http://www.wkd.com.pl/

PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o. z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim została utworzona aktem założycielskim, sporządzonym w dniu 22 grudnia 2000r. w formie aktu notarialnego jako Spółka ze 100%-owym udziałem PKP S.A. w kapitale zakładowym. Dnia 29 grudnia 2000r. Spółka została wpisana do rejestru handlowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy i rozpoczęła samodzielną działalność gospodarczą 1 lipca 2001 roku.Trasa WKD wiedzie przez obszary gmin: Michałowice, Pruszków, Brwinów, Podkowa Leśna, Grodzisk Mazowiecki i Milanówek oraz dzielnice m.st. Warszawy: Włochy, Ochota i Śródmieście. Linia z Warszawy do Grodziska liczy 32,8 km,a jej odgałęzienie do Milanówka - 3 km.

TABOR
Tabor eksploatowany na linii PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o. obejmuje 33 elektryczne zespoły trakcyjne serii EN-94, dostosowane do napięcia 600V.
Jednostki te zostały wyprodukowane w latach 1970-1972 przez Wrocławskie Zakłady „PAFAWAG”.
Od czerwca 2004 roku w posiadaniu Spółki znajduje się również nowoczesny pociąg serii EN-95, przekazany przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Ten niskopodłogowy pojazd, posiada bogate wyposażenie, w tym m.in. instalacje nawiewu z opcją klimatyzacji, kamery video i przestrzenne wnętrze, przystosowane do przewozu rowerów oraz wózków inwalidzkich. Jego długość wynosi 60 m, i przeznaczony jest do przewozu 500 osób, z czego posiada 150 miejsc siedzących


PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o.
ul. Batorego 23
05-825 Grodzisk Mazowiecki
tel. (022) 755-55-64, fax (022) 755-20-85

e-mail: wkd@wkd.com.pl • marketing@wkd.com.pl

Całodobową informację dotyczącą rozkładu jazdy pociągów oraz warunków podróżowania
na linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej można uzyskać pod numerami telefonów:
(022) 758-00-12 - dyżurny ruchu WKD
(022) 755-70-82 - dyspozytor WKD

Napisz do nas:
Źródło: osmt.webplus.net.pl/viewtopic.php?t=19


Temat: Nowa WKDka
Właśnie dostałęm odpowiedź na zapytanie. Oto jego treść



Szanowny Panie,

w odpowiedzi na Pana e-maila z dn. 24 listopada 2004r. PKP Warszawska Kolej
Dojazdowa Sp. z o.o. uprzejmie informuje, że we wrześniu br. został włączony
do rozkładu jazdy najnowszy pociąg serii EN-95. Jak Pan wspomniał jest to na
razie tylko jeden egzemplarz jakim dysponuje spółka PKP WKD , niemniej
jednak planowana jest kompleksowa wymiana taboru serii EN-94.

Spółka funkcjonuje od lipca 2001r. w związku z czym sukcesywnie wprowadzane
są innowacje oraz udogodnienia w sposobie podróżowania linią WKD. Wszystkie
te zmiany uwarunkowane są określonymi nakładami finansowymi, jak również -
w zależności od sytuacji na rynku transportu kolejowego - stopniową zmianą
cen świadczonych przez nas usług. Od dnia 1 lipca 2001r. spółka rozszerza
swoją ofertę przewozową wprowadzając nowe rodzaje biletów, a co za tym idzie
nowe ceny.

Urozmaicając ofertę przewozową spółka modernizuje i adaptuje tereny PKP,
poprzez uruchamianie na nich m.in. parkingów samochodowych typu Park&Ride.
Na dzień dzisiejszy dysponujemy parkingiem w Pruszkowie oraz Komorowie.
Sukcesywnie planujemy uruchomienie podobnych miejsc parkingowych m.in. w
Grodzisku Maz., Otrębusach oraz na innych przystankach. W Podkowie Leśnej
nie mamy terenu położonego blisko przystanku, który nadawałby się na
parking. Rozmawialiśmy z burmistrzem miasta o możliwości zlokalizowania go
na terenie ośrodka miejskiego od strony torów, przy peronie nr 1 w kierunku
Warszawy. Niestety nie mamy jeszcze ostatecznych deklaracji.

Współpracując z poszczególnymi gminami, PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z
o.o. dąży do podniesienia standardu świadczonych usług oraz zapewnienia
pasażerom bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.


Zpoważaniem,

Karolina Jędrysa

Wydział Marketingu i Sprzedaży Usług

Źródło: podkowalesna.org/forum/viewtopic.php?t=20


Temat: : SKM do Pruszkowa?
Lepiej późno niż wcale, ale czy nie można było posłuchać mieszkańców miasta od razu?

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3240922.html









http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3240922.html napisał(a): Z Pruszkowa do Rembertowa - nowa trasa Szybkiej Kolei Miejskiej
Krzysztof Śmietana

Czy pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej zamiast do Falenicy zaczną jeździć do Pruszkowa? Taką roszadę planują władze stolicy. Chcą jednak dopłat od gmin podwarszawskich.

Pociągi SKM na linii do Falenicy są za mało wykorzystywane. Dlatego chcemy je skierować przez Ursus do Pruszkowa, bo na tej trasie są ogromne problemy komunikacyjne, głównie z powodu remontu Al. Jerozolimskich - ujawnił "Gazecie" Mirosław Kochalski, komisarz Warszawy. Liczy, że miejskie pociągi mogłaby dojeżdżać do Pruszkowa już w czerwcu tego roku. Teraz rzeczywiście na trasie z Falenicy do Dworca Zachodniego wiele pociągów SKM wozi powietrze. Wagony zapełniają się tylko podczas kilku kursów w godzinach szczytu. Zaś na trasie z Grodziska przez Ursus do centrum w pociągach niemal przez cały dzień panuje ogromny ścisk. Na razie jeżdżą tam jedynie składy Kolei Mazowieckich, a zatem gdyby dodatkowo pojawiły się pociągi SKM, komunikacja z centrum znacznie by się poprawiła.

- To wspaniały pomysł. Teraz w pociągach czujemy się jak sardynki w puszkach. W dodatku wagony często są zdewastowane. Może wreszcie podróż do centrum odbywałaby się w przyzwoitych warunkach - mówi Aneta Zawieja z Ursusa.

Na razie padła wstępna propozycja, żeby pociągi jeździły z Pruszkowa przez Śródmieście do Rembertowa. Zyskaliby zatem także mieszkańcy tej ostatniej dzielnicy. - Rzeczywiście, na zeszłotygodniowym spotkaniu z przewoźnikami szefowie SKM zaproponowali taką trasę. Czekamy jednak na oficjalny wniosek w tej sprawie - mówi Ryszard Bandosz, rzecznik mazowieckiego oddziału spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółka ta ustala rozkład jazdy i przydziela kursy przewoźnikom. Jerzy Obrębski, prezes Szybkiej Kolei Miejskiej, powiedział "Gazecie", że zgłosi się z oficjalnym wnioskiem do kolejarzy o rezerwacje kursów dopiero wtedy, gdy ostateczną decyzję w sprawie nowej trasy podejmie Zarząd Transportu Miejskiego. Jak się dowiedzieliśmy, ZTM dopiero rozpoczął rozmowy z władzami Pruszkowa i Piastowa na temat dofinansowania kursów Szybkiej Kolei Miejskiej. Ratusz tłumaczy, że nie da się wozić pasażerów gmin podwarszawskich, jeśli ich władze nie dorzucą się do tego przedsięwzięcia. Pruszków nie wyklucza, że będzie płacił. - Oczywiście bardzo byśmy chcieli, żeby pociągi SKM dojeżdżały do naszego miasta. Będziemy dopłacać do nich, o ile kwoty nie będą zbyt wygórowane - zastrzega wiceprezydent Pruszkowa, Andrzej Kurzela.

W Piastowie też nie mówią "nie", choć przyznają, że raczej woleliby dać pieniądze na remont stacji.

Czy czerwcowy termin zmiany trasy SKM jest realny? Nie wiadomo. Na razie jest pewne, że latem szykuje się ogromne zamieszanie na torach. Remontowany będzie tunel średnicowy. Przynajmniej przez dwa miesiące pociągi podmiejskie będą omijały Dworzec Śródmieście. Część z nich ma jeździć przez Dworzec Centralny i Gdański. Tamtędy mogłyby także jeździć pociągi miejskie.



Źródło: optima.skorosze.pl/_phpbb/viewtopic.php?t=5319


Temat: Na Okęciu będą stacja i tory, ale zabraknie... pociągów
Podziemna stacja ukryta pod Okęciem
  autor: TOMASZ KUNERT, ak, 2007-12-11, Ostatnia aktualizacja: 2007-12-11

Na lotnisko dojedziemy pociągiem. Jest stacja, nie ma jeszcze torów, a Zarząd Transportu Miejskiego chce już ogłosić przetarg na obsługę trasy na lotnisko Okęcie. Stawia warunek – pociągi mają być nowoczesne.
To byłaby pierwsza trasa kolejowa od początku obsługiwana przez zupełnie nowy tabor, bo nawet Szybka Kolej Miejska przez pewien czas posiłkowała się wypożyczonymi starymi składami EZT. – W przyszłym roku chcemy ogłosić przetarg na obsługę linii – mówi Michał Dąbrowski z ZTM. – Zapłacimy przewoźnikowi za przejechane kilometry.

Tunelem do miasta
Pociąg będzie ruszał ze stacji przy lotnisku i jechał przez centrum Warszawy nową trasą, prowadzącą w tunelu do linii radomskiej, aż dojedzie do Dworca Wschodniego. Po drodze zatrzyma się także na zupełnie nowych przystankach ustuowanych przy dwóch ważnych arteriach komunikacyjnych: przy ulicy Żwirki i Wigury oraz przy Alejach Jerozolimskich.

Na Dworcu Wschodnim pociągi z lotniska rozjadą się w dwóch kierunkach – do Legionowa oraz Otwocka. – W ten sposób dodatkowe połączenia do centrum uzyskają mieszkańcy tamtych rejonów Warszawy i okolic – mówi Michał Dąbrowski.

W pociągach kursujących z Okęcia obowiązywałyby bilety ZTM. Zarząd chciałby też, aby część kosztów utrzymania linii pokrywały samorządy miejscowości leżących przy jej trasie, tak jak teraz jest z SKM jeżdżącą do Pruszkowa i Sulejówka.

Walka o miejsce w rozkładzie
PKP Polskie Linie Kolejowe twierdzą, że nie będzie kłopotu z puszczeniem dodatkowych pociągów.
– To jest możliwe, konieczne byłoby skoordynowanie rozkładów jazdy z największym przewoźnikiem, jakim są Koleje Mazowieckie – mówi Kazimierz Peryt, rzecznik regionalnego oddziału PKP PLK.

Na razie Koleje Mazowieckie są jedynym przewoźnikiem na trasach do Otwocka i Legionowa. Pociągi jeżdżą tam rzadko, bo brakuje składów. Ale KM zapewne nie zrezygnują ze swojej pozycji monopolisty.
– Zarówno SKM, jak i Koleje Mazowieckie będą mogły wystartować w przetargu – mówi Dąbrowski. – Ale przewoźnik będzie musiał mieć nowy tabor.

Stacja już czeka na pociągi
Nowy pociąg zacznie jeździć w 2010 r., przetarg będzie ogłoszony na początku 2008 r., ponieważ na wyprodukowanie pociągów czeka się ok. półtora roku. Podziemna stacja przy nowym terminalu na lotnisku Okęcie jest już wybudowana w stanie surowym. Kolejarze przygotowali także rozjazdy na Dworcu Wschodnim i na linii radomskiej. Czekają teraz na projekt linii – wykonawca spóźnia się z nim już kilka miesięcy.

TOMASZ KUNERT
tkunert@zw.com.pl

[Rozmowa] Z Adrianem Furgalskim z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, rozmawia Tomasz Kunert

Muszą się dogadać
Czy ogłaszanie przetargu na obsługę linii ma sens, gdy jeszcze właściwie jej nie ma?
Formuła przetargu do wyboru operatora jednej konkretnej linii kolejowej to słuszne posunięcie – łatwo można rozliczyć takie usługi, a miasto nie musi kupować drogiego taboru, co musiałoby zrobić, gdyby zdecydowało się samo prowadzić to połączenie. Także termin wydaje się odpowiednio wybrany, bo zwycięzca będzie potrzebował czasu na załatwienie wszystkich formalności oraz zamówienie pociągów.

Pociągi mają dojechać do Legionowa i Otwocka. Czy takie rozwiązanie jest dobre? Może lepiej, gdyby dojeżdły tylko do centrum?
Rzeczywiście można zastanawiać się nad słusznością wyjazdu takiej kolei poza miasto. Warszawa powinna dogadać się z samorządem wojewódzkim, jak podzielić się przewozami kolejowymi. Słuszne byłoby, aby miasto zajęło się liniami wewnątrz, a Mazowsze powinno dowozić mieszkańców innych miejscowości. W tej chwili obydwa samorządy mają zbyt duże apetyty, a to nie wróży dobrej współpracy. Kolejną kwestią jest brak wspólnego biletu – bez niego cały system transportowy aglomeracji będzie ułomny.
Źródło: forum.spotter.pl/showthread.php?t=2248