Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: PKP PR - ok. 40 mln zł dopłat na 2009 w Opolskiem!!!


Skoro spółki te tworzą konsorcjum, to może Urząd Marszałkowski wymusi na nich wspólną taryfę i wzajemne honorowanie biletów na terenie województwa w ramach konsorcjum? Mógłby to być jeden z warunków przyznania większej dotacji.


Tak się czasem dzieje, że bilety PKP PR są honorowane w SKM i na odwrót. Jednak jest to spowodowane głównie remontami na danych odcinkach (obecnie na trasie Gdańsk GŁ - Tczew można w pociągach SKM podróżować na biletach PKP PR). W dalszej części tego artykułu co wkleiłem była także mowa o zmianach jakie nastąpią w rozkładzie jazdy od grudnia. Ma być więcej połączeń z Gdańska do Malborka, a także część kursów SKM zamiast do Gdyni Chyloni ma kończyć bieg w Gdyni GŁ. W zamian za to ma być więcej kursów z Gdańska do Wejherowa.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6019



Temat: PKP PR - ok. 40 mln zł dopłat na 2009 w Opolskiem!!!

Tak się czasem dzieje, że bilety PKP PR są honorowane w SKM i na odwrót. Jednak jest to spowodowane głównie remontami na danych odcinkach (obecnie na trasie Gdańsk GŁ - Tczew można w pociągach SKM podróżować na biletach PKP PR). W dalszej części tego artykułu co wkleiłem była także mowa o zmianach jakie nastąpią w rozkładzie jazdy od grudnia. Ma być więcej połączeń z Gdańska do Malborka, a także część kursów SKM zamiast do Gdyni Chyloni ma kończyć bieg w Gdyni GŁ. W zamian za to ma być więcej kursów z Gdańska do Wejherowa.

Chodziło mi bardziej o to, że skoro firmy startują jako konsorcjum, to niech przedstawią _wspólną_ ofertę, bo na razie wygląda to tak, że forsę bierzemy razem, ale dzielimy się rynkiem - wy jeździcie tu, my tu, a pasażer przesiada się i płaci. Honorowanie biletów w trakcie remontów to zupełnie inna bajka, bo dotyczy wybranych pociągów lub godzin, a i to po naciskach, bo pierwotna propozycja "konsorcjum" zakrawała na jakąś kpinę. Niech się zdecydują - występują wspólnie o pieniądze, to przedstawiają ofertę razem, jeśli chcą oddzielnie - to niech "walczą" na zasadach konkurencji, tak jak to było w roku, gdy SKM pierwszy raz pojechało do Elbląga i Iławy. Wtedy PR podniosły raban, bo pasażerowie przesiedli się do SKM-ki. A w następnym rozkładzie SKM wycofało się z Malborka (do Tczewa zostały jakieś resztki), a poza pseudopospiesznym Albatrosem chyba nic PR-u nie wyjeżdża za Gdynię. Nie jestem prawnikiem, ale wygląda to trochę na zmowę w warunkach ograniczonej konkurencji.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6019


Temat: Połączenia osobowe dalekobieżne - propozycje
Taka "Liwa" jednak mogłaby jechać od nowego rozkładu jazdy przez Malbork, bo linię Grudziądz - Malbork obsługiwać będzie PKP PR, a do Laskowic PeCeCe i linią do Malborka pociąg by jechał przez Kwidzyn, który ubolewa nad stratą bezpośredniego połączenia z Trójmiastem. Taka opcja jest chyba lepsza.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=3347


Temat: Co sie dowiedziałem od PICu w niedzielę.
Rozkład jazdy PKP 1409/1410,czyli 6 wieków temu.
IC Lajkonik-zestawienie odcinka Gdańsk-Malbork-Kraków
EP-kl.1 bisnes-dla Wlk.Mistrza Zakonu,książąt,dworu królewskiego,1 bezprzedziałowa dla rycerzy,wygodnie ze zbrojami,Restaurant z daniami królewskimi,2kl dla kupców,2kl dla mieszczan,2kl dla rzemieślników,2kl dla żaków jadących na UJ.Uwaga,w ramach poczęstunku,paluszki Lajkonik i kielich dobrego wina,zapraszamy do korzystania z usług spółki koleje Królewskie(za 600lat PIC).Pełna klima,fotele królewskie w kl.1,mieszczańskie w kl.2,restaurant obsługiwany przez niewiasty(płacenie za posiłki złoto,srebro,dukaty).
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=237


Temat: Kolej
mag 2009-12-11, ostatnia aktualizacja 2009-12-11 13:29

W niedzielę zaczyna obowiązywać nowy rozkład jazdy PKP. Częściej kursować będzie kolej regionalna. Więcej połączeń będzie także m.in. z Krakowem i Warszawą

Łatwiejszy dojazd zyskają pasażerowie z Obornik, Wołowa, Oleśnicy i Trzebnicy, którzy uczą się lub pracują we Wrocławiu.

Więcej kursów uruchomi jednak także PKP InterCity.

Pięć dodatkowych pociągów pojawi się na trasie Wrocław - Kraków i z powrotem. Dwa nowe składy jeździć będą do i z Jeleniej Góry, wśród nich reaktywowany pociąg "Karkonosze". PKP uruchomi także dodatkowe połączenie z Poznaniem.

Do Warszawy kursować będzie o cztery pociągi więcej: dwa przez Łódź, jeden przez Opole i Częstochowę do Suwałk oraz jeden do Gdyni. Ten ostatni zatrzymywać się ma także w Malborku -wcześniej wrocławianie nie mieli bezpośredniego połączenia z tym miastem.

Nowością będzie także pociąg do Terespola przez Siedlce i Białą Podlaską.

- W latach 90. Polacy zachłysnęli się komunikacją samochodową, ale w ostatnich latach obserwujemy ich powrót do kolei - mówi Paweł Nej, rzecznik InterCity. - Chyba mają dość stania w korkach. Kryzys trochę osłabił wzrost sprzedaży naszych biletów. Jednak postanowiliśmy w nowym rozkładzie rozbudować ofertę, by przyciągnąć nowych pasażerów.

Źródło: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... ziele.html
Źródło: forum.investmap.pl/viewtopic.php?t=552


Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 - PKP Intercity
Za Rynkiem Kolejowym http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=9889

Adrianna Chibowska, rzecznik PKP Intercity, przysłała nam stanowisko spółki w sprawie zmiany trasy pociągu IC Odra (Warszawa - Wrocław), który od grudnia ma kursować nie przez Poznań czy Katowice, lecz z postojami w Piotrkowie Tryb., Radomsku i Częstochowie.
W notatce opublikowanej w środę na portalu „Rynku Kolejowego”, poddawaliśmy w wątpliwość sens zatrzymywania pociągu kategorii Intercity w Radomsku.

Oto odpowiedź Adrianny Chibowskiej:

Wyznaczanie postojów pociągom Spółki PKP Intercity poprzedzone jest zawsze analizą spodziewanych przewozów z/do poszczególnych stacji. Pociąg InterCity Odra w relacji do Wrocławia kursuje w Rozkładzie Jazdy 2008/2009 wyjątkowo przez Częstochowę, co wynika z ograniczonej przepustowości linii CMK podczas modernizacji. W związku z tym, mając na względzie zapewnienie frekwencji gwarantującej rentowność tego połączenia, w okresie kursowania pociągu z ominięciem Katowic, po przeprowadzonej analizie, wyznaczono dodatkowy postój dla tego pociągu na stacji Radomsko. PKP Intercity podejmując decyzję o uruchomieniu nowego połączenia, bądź wyznaczeniu nowego postoju pociągom Spółki kieruje się badaniami popytu na swoje usługi także z poszczególnych miast na terasie przejazdu.

Dlatego pociągi Spółki mają wyznaczone także postoje w mniejszych ośrodkach, takich jak Malbork, Pszczyna,Czechowice -Dziedzice czy Bochnia. Warto zaznaczyć, że analogiczne rzecz się ma w przypadku połączeń uruchamianych przez DB na odcinku Kolonia- Frankfurt, gdzie wybrane pociągi ICE zatrzymują się w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców.

* * *

Rzecznik PKP IC słusznie zwróciła nam też uwagę, że w rozkładzie jazdy 2008/2009 nadal przewidziane jest kursowanie pociągu TLK Augustyn Kordecki, który obecnie jeździ z Warszawy do Gliwic przez m.in. Włoszczowę, Olkusz i Bytom. – Będzie on miał wydłużoną relację z Warszawy do Białegostoku. Pozostała trasa nie zmieni się – powiedziała nam Chibowska.

Przepraszamy za pomyłkę, zwracamy jednak też uwagę, że "Kordeckiego" w ogóle nie ma w szczegółowym zarysie nowym rozkładu, przedstawionym w formie tabel, który spółka PKP IC zamieściła na swojej stronie.

Zacytuję klasyka: Te zniknięte parówki zewrą jeszcze bardziej nasze szeregi... Więc kiedy pojawią się w oficjalnej informacji opublikowanej na stronie przewoźnika... te zniknięte pociągi?
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6755


Temat: Skład PKP PR Zakopane - Bydgoszcz (25.06)

Nie, nie TLK Zakopiec _ Gdynia jezdzi przez Wawę i dalej jak inne ICaki trasą przez Iławę, Malbork...nad morze. WYjazd z NT o 19.31, wiec mozesz sobie sprawdzić na stronie PICu inne szczegóły. Swoją droga polecam ów pociąg. Niemal zawsze jedynki do siedzenia jako dwójki. A i kuszteki spoko, nie mówiac o sypialnych, no sypialnym, bo jezdzi jeden wagon chyba

Dzięki za info, ale TLK Zakopane-Gdynia przez Warszawę "nie urządza mnie" jako bydgoszczanina (tak samo z łodzianami, toruniakami itp.)-a już trochę o nim czytałem na stronie PKP IC . Z tym że i tak nim nie pojadę z Bydgoszczy do Zakopanego (no chyba że przesiadka na niego w W-wie). Jeszcze raz podkreślam, że wg mnie sensowne byłoby, gdyby TLK Zakopane-Gdynia przez Łódź, Bydgoszcz jeździł częściej przynajmniej w sezonie, a nie że ciągle przez W-wę (vide mój poprzedni post).
Teraz on jeździ, ale dosłownie tylko parę nocy w roku: 26/27 grudnia, parę nocy w ferie zimowe w styczniu i do tego na zarządzenie (F). Nie ma go już nawet w HAFASie, bo do końca obecnego rj (grudzień 2007) już raczej nie pojedzie, ale jest na "plakatowym" rozkładzie jazdy http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/ku ... djazdy.pdf - strona nr 5:
odjazd Bdg Gł. 20:52
przyjazd Łódź Kal. 1:10
przyjazd Kraków Gł. 5:34
przyjazd Zakopane 9:06 (nie wiem o której z Gdańska, pewnie ok. 18:45 biorąc pod uwagę
zmianę loka w Bdg)
Ma on wg info na rj i kuszetki, i sypialne/sypialny. A orientujesz się, czy tak samo jak ten przez W-wę ma on "jedynki jako dwójki"?

[ Dodano: Wto Cze 26, 2007 17:12 ]
I jeszcze mała poprawka-wg rj 2006/2007 TLK Gdynia-Zakopane przez Bydgoszcz, Łódź jedzie przez Częstochowę, a więc nie przez CMK. A dałbym sobie głowę uciąć, że jeszcze
w 2004 roku NightEx w tej samej relacji jechał z Łodzi na CMK (wjeżdżał na nią pod Opocznem, dalej Zawiercie, Kraków z pominięciem Katowic)-i prawie na pewno tędy właśnie z parę lat temu jechałem kuszetką z Bdg do Zakopanego. Zaznaczam też,
że wtedy nie było nawet wody do mycia przed snem (!!!), za to można było umyć się zwałami brudnego śniegu zalegającego w okolicach kibla. Pamiętam też, że wiózł on wtedy wagon z samochodami osobowymi (!) i mój wagon miał chrapiącego przez całą noc pana kuszetkowego, przez którego ciężko było spać, za to pomagał nosić bagaże i robił kawę/herbatę rano pod Krakowem .
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=3935