Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Bus Żywiec - Korbielów?
Witam,

    Czy zna może ktoś rozkład jazdy busów z Żywca do Korbielowa? Chodzi mi
dokładnie o sobote rano, potrzebuje się dostać pod ośrodek narciarski
Pilsko. PKS z Krakowa do Żywca przyjeżdża o 8.50.
    Jeśli nie ma busów to nie wiecie czy PKS z Żywca podjeżdża pod ten
ośrodek???

    Prosze o info na prv. Z góry dziękuje.


Źródło: topranking.pl/1114/bus,zywiec,korbielow.php


Temat: Bus Żywiec - Korbielów?
W artykule <b3081d$3e@nemesis.news.tpi.plMichał Zagórski napisał(a):


    Czy zna może ktoś rozkład jazdy busów z Żywca do Korbielowa? Chodzi mi
dokładnie o sobote rano, potrzebuje się dostać pod ośrodek narciarski
Pilsko. PKS z Krakowa do Żywca przyjeżdża o 8.50.
    Jeśli nie ma busów to nie wiecie czy PKS z Żywca podjeżdża pod ten
ośrodek???


O busach nic nie wiem (jeśli nie kursują, to pewnie będąc większą grupą
można sobie wynająć), ale PKS jeździ - nieczęsto, ale jednak, ale nie
dojeżdża tam. Trzeba podejść jakieś 0,5h po prawie płaskiej drodze, ale
jest ciekawie, kiedyś zdążyliśmy we dwójkę butelkę wódki w jej trakcie
obalić. ;)


Źródło: topranking.pl/1114/bus,zywiec,korbielow.php


Temat: Bus Żywiec - Korbielów?
W artykule <slrnb57c8d.3hu.samot@localhost.localdomainSamotnik napisał(a):


W artykule <b3081d$3e@nemesis.news.tpi.plMichał Zagórski napisał(a):
|     Czy zna może ktoś rozkład jazdy busów z Żywca do Korbielowa? Chodzi mi
| dokładnie o sobote rano, potrzebuje się dostać pod ośrodek narciarski
| Pilsko. PKS z Krakowa do Żywca przyjeżdża o 8.50.
|     Jeśli nie ma busów to nie wiecie czy PKS z Żywca podjeżdża pod ten
| ośrodek???

O busach nic nie wiem (jeśli nie kursują, to pewnie będąc większą grupą
można sobie wynająć), ale PKS jeździ - nieczęsto, ale jednak, ale nie
dojeżdża tam. Trzeba podejść jakieś 0,5h po prawie płaskiej drodze, ale
jest ciekawie, kiedyś zdążyliśmy we dwójkę butelkę wódki w jej trakcie
obalić. ;)


W związku z mailami przesyłanymi na priv chciałbym oficjalnie sprostować
-nie jeździłem tam po to, żeby szusować na nartach po pijaku, jeździłem
w lecie do znajomego, który kiedyś w jednym z tamtejszych ośrodków
pracował.

No ;) Nie prowadzę samochodu, nie żegluję ani nie jeżdzę na nartach po
spożyciu alkoholu (wlaściwie to na nartach w ogóle nie jeżdżę ;).


Źródło: topranking.pl/1114/bus,zywiec,korbielow.php


Temat: PKS i PKP rozpoczęły współpracę


Szybciej i taniej do celu. Tak ma byc dzieki wspolpracy, jaka
nawiazały krakowskie PKS i PKP. Na wybranych trasach pojawia sie
zsynchronizowane rozklady jazdy.


W sumie krakowski PKS nie ma wiele do stracenia - dobre kierunki dawno
obsiadla konkurencja, trasy podmiejskie to busy i coraz mocniejsze ostatnio
MPK.

Ale dogadac by sie mogli - choc skoro PKP sama nie umie sobie ustawic
przesiadek w Suchej Beskidzkiej z Krakowa w kierunku Zywca, to czy bedzie
potrafila zrobic to w Makowie na autobusy do Zawoji?


Nasz reporter dowiedzial sie, ze w przyszlosci do autobusow i pociagow
dolacza takze tramwaje.


Wybuduja wreszcie przystanki Krakow-Hala Targowa i Krakow-Bronowice
Wiadukt? A moze przesuna przystanek Krakow-Bonarka pod wiadukt z ul.
Kamienskiego?


Źródło: topranking.pl/1568/pks,i,pkp,rozpoczely,wspolprace.php


Temat: [Pr] Koniec linii miejskich?


- U nas zajedzie z Wieprza do Kocurowa za 2,6 zł, a jakie stawki
obowiązują w
PKS to każdy wie. Przemawiają za nami doświadczenie, skoordynowany rozkład
jazdy (...) - podsumował dyrektor.


Hehe , skoordynowany rozklad jazdy, chyba jakies brednie - specjalnoscia MZK
Zywiec jest puszczanie autobusow stadami i to od zawsze. Ulozenie rozkladu
16 linii chyba nie powinno byc problemem
pozdraw
Tomek Hnatków
thna@poczta.fm


Źródło: topranking.pl/1725/pr,koniec,linii,miejskich.php


Temat: PKS tnie kursy. Jak turyści dojadą w Beskidy?
PKS tnie kursy. Jak turyści dojadą w Beskidy?
nie wystarczy że właściciel przyjedzie po turystów bryczką nie o toc
chodzi. Przecież dużo ludzi przyjeżdza po to w Beskidy by po góra
chodzić a nie siedziec w jednym miejscu, czyli ważne sa dojazdy
autobusami do poszczególnych miejscowości z których można wyjść w
góry i do których by mozna zejść. prywatne busiki nie rozwiążą
sprawy jeżeli nie będą posiadały rozkładu jazdy który będą dostepne
nie tylko na przystankach o ile busy takowe przystanki będa
posiadały ale takze w internecie tak że będąc w domu moge sobie
sprawdzić i zaplanować jak mam dojechać do wybranej miejscowości.
Obence busiki które jeżdżą wykorzystują i zjawiają się na
przystankach PKS kilka minut przed odjazdem danego autobusu.
Wydajke mi się że radni starostwa powiatowego w Żywcu tez powinni
zadbać aby jak najwięcej turystów miało możliwość dojechania nie
tylko swoimi samochodami ale własnie komunikacją publiczną do
miejscowości wypoczynkowych w szka turyści odwiedzająć zostawiają
pieniądze więc chyba tez by im się to opłacało, ale chyba myślenie
nie jest najmocniejszą stroną włodarzy miejscowości górskich w
Beskidach
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,53,79732836,79732836,PKS_tnie_kursy_Jak_turysci_dojada_w_Beskidy_.html


Temat: szynobus Żywiec - Sucha Beskidzka
http://twojemiasto.gazeta.pl/katowice/1,35056,1799785.html

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego kupił właśnie autobus szynowy.
Od połowy grudnia pojazd będzie jeździł między Żywcem i Suchą Beskidzką

O autobusach szynowych pasażerowie podróżujący koleją między Suchą Beskidzką
a Żywcem słyszeli od dawna. Pociągi jeżdżą tu rzadko i bardzo powoli.
Kłopoty z transportem kolejowym w znacznej mierze były spowodowane tym, że
linia leży częściowo w województwie małopolskim, częściowo zaś w śląskim. -
Wielu mieszkańców Żywiecczyzny podróżuje tą trasą. Dla nich to często jedyna
możliwość dostania się do miasta. Dlatego razem z samorządowcami z Suchej
staraliśmy się o zakup autobusów szynowych. My w Katowicach, a oni w
Krakowie - mówi Stanisław Kucharczyk, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego
w Żywcu.

Na razie tylko starania samorządowców z Suchej Beskidzkiej odniosły skutek.
Od połowy grudnia podróżni będą mieli szansę poznać zalety szynobusów. Urząd
Marszałkowski Województwa Małopolskiego za 4,6 mln zł kupił taki pojazd.
Autobusy szynowe są dużo tańsze w eksploatacji, a ze względu na niewielką
wagę mogą jeździć szybciej po zniszczonych torowiskach. Służą zwykle na
mniej uczęszczanych trasach. Spalinowy szynobus ma 80 miejsc siedzących i 92
miejsca stojące. Może rozwijać prędkość do 120 km/godz. Pojazd wyposażono
dodatkowo w ruchome stopnie wejściowe, pozwalające podróżnym na wsiadanie i
wysiadanie z peronów o różnej wysokości, a także w sterujący jazdą komputer
pokładowy.

- Autobus zastąpi jeden z używanych dotąd pociągów. Zostanie uwzględniony w
nowym rozkładzie jazdy, który właśnie jest opracowywany - tłumaczy Paweł
Jastrzębski, dyrektor Departamentu Gospodarki i Inwestycji Urzędu
Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

pozdrawiam

Witek.


Źródło: topranking.pl/1567/szynobus,zywiec,sucha,beskidzka.php


Temat: Konieczna jest likwidacja nierentownych linii (Rzeczpospolita)
Ryszard  Rączkowski <warsc@post.plnapisał(a):


Nie ma co ukrywać, że konieczna jest likwidacja nierentownych linii, na
których ani poprawa rozkładu jazdy, ani wprowadzenie autobusów szynowych,
ani urealnienie opłat za infrastrukturę czy wprowadzenie dopłat ze strony
samorządu nie przyniesie pożądanego efektu. Na tych odcinkach niewielką
liczbę pasażerów może bardziej racjonalnie obsłużyć komunikacja autobusowa.
Trzeba to wreszcie głośno powiedzieć.


Poskomunistyczny, neoliberalny bełkot gadzinówki w obcych rękach :-((((
Dokładnie o tym trąbi się od 1989r, gdy rzekomo niekomunistyczny
rząd "jętelektułalysty" tow. Mazowieckiego z PZPR-owskim ministrem transportu
tow Wielądkiem ogłosił program budowy autostrad i likwidacji tzw.
nierentownych linii kolejowych.
Od tamtego czasu zlikwidowano niemal całą komunikację kolejową w pn.-wsh.
części kraju pozostawiając jedynie "szkieletowe" linie Warszawa - Sokółka -
Kuźnica Biał./Suwałki oraz Białystok - Korsze - Olsztyn; dąży się do
zamknięcia linii Czerwonka - Mikołajki - Ełk i Białystok - Czeremcha,
pozostałe zaś zamknięto bądź okrojono do "kikutów" Tłuszcz - Ostrołęka oraz
Olsztyn - Pisz. Teraz z Ostrołęki do Olsztyna pociągiem trzeba by jechać
przez Tłuszcz i Białystok lub Warszawę - więc jeździ się jak dawniej, przez
Szczytno - tyle że (auto)busami.
Przerzedzono znakomitą, poniemiecką sieć kolei na Dolnym Śląsku, Wielkopolsce
i Pomorzu.
Pieprzy się farmazony o "poprawie rozkładów jazdy i wprowadzaniu autobusów
szynowych" - dokładnie tą metodą utrupiono linię Chabówka - Nowy Sącz, gdzie
wprowadzenie autobusu szynowego posłużyło za pretext do wprowadzenia rozkładu
z trzygodzinnym oczekiwaniem na przesiadkę w Limanowej. Zamiast wprowadzać
szynobusy na linie już zawieszone lub o małej frekwencji wpycha się je na te
jescze w miarę popularne popularne (Wągrowiec - Poznań - Wolsztyn, Grudziądz -
 Laskowice Pom. czy wręcz zelektryfikowane: Żywiec - Sucha, Wrocław -
Jelcz/Jaworzyna Śl./Międzylesie - po to aby przeworzonych jak śledzie w
beczce pasażerów zniechęcić do korzystania z PKP.

I jeszce chrzani się że dotychczasowych likwidacji - to jeszcze o wiele za
mało!

Pieprzyć taką propagandę "rzycipospolitej" - szkoda miejsca w necie na
cytowanie reszty tych bzdoor.

Tomek Janiszewski


Źródło: topranking.pl/1567/konieczna,jest,likwidacja,nierentownych.php


Temat: Lubelskie busy - rewelka
Dnia Wed, 09 Feb 2005 15:54:57 +0100, Aron napisal/a:


| ? Jeszcze raz wspomne Bielsko
| Zywiec bo tylko o tej trasie jestem wstanie powiedziec na 100% ze przez
| busy sie tylko pogorszylo.
co się pogorszyło?


Nie wiem czy coś się tam pogorszyło czy nie w każdym razie mozna
powiedzieć czego nie zyskano:
Nie ma połączeń do miejsc gdzie mało co
jeździ bo wszyscy się skupili na najbardziej dochodowym odcinku.
Przewozy realizowane są w godzianch gdy można najwięcej zarobić.
Nie ma żadnych wspólnych ofert taryfowych.
Problem ze skomunikowaniami.
"Bus" zatrzymuje się zazwyczaj byle gdzie i byle jak nieinteresuje się
utrzymaniem przystanków, zadbaniem o porządek na nich.

Pozatym po pozbyciu sie konkurencji oferta lubi ulec pogorszeniu.

Ja rozumiem nagminne pwostawanie prywatnych przewoźników w sytuacji
dużego bezrobocia ludzie widza w tym szansę na zarobek. Powinno być to
jednak jakos zorganizowane i nadzorowane.

        Co do "stolicy" prywatnych przewoźników(choć słowo "prywatnych
przewoźnik" uważam za mało słuszne czy np taki PKS Connex Sanok to
przewoxnik prywatny? Jak dla mnie to słowo było(a mmoże jeszcze jest?)
stosowane jako tania forma zdobycia klientów , po okresie komunizmu
wystarczyłu powiedzieć, ze coś jest prywatne i już samo to miało
świadczyć o tym jakie jest wspaniałe)
Jadąc kiedyś do Lublina wiedziałem,
że jadę do krainy "busiarstwa" jednak to co zobaczyłem na miejscu było
gorsze niz sobie wyobrażałem. Wspomne tylko o takich drobnostkach jak
totalny brak informacji w jakiejkolwiek postaci dla turystów, totalny
bajzer (dziesiątki małych i wiekszych dworców busowych, marne rozkłady
jazdy. Wszedzie natomiast witały mnie napisy typu "żądamy przywrócenia
biletu miesięcznego/sieciowego" na domach, murach nawet drzewach (a
przywrócili choć?) Nie wiem być może jestem zacofanym afrykańczykiem
który nie rozumie azjatyckiego postepu;)
Nie chce tylko krytykowac sa firmy które oferują faktycznie porzadną
ofertę(porządny rozkład, punktualność, bilety okresowe, dobra
informacja na przystankach i w autobusie, czasem też ciekawe relacje
wnoszace coś nowego w lokalny układ transportowy)


Źródło: topranking.pl/1567/lubelskie,busy,rewelka.php


Temat: podziekowania dla PKP PR..
KSZYCHOOO napisal:

witam

na miejscu Pana bym sie bardzo cieszyl ze w ogole pociag przyjechal
moi rodzice dzisiaj wracali z Jelesni do Zywca (i dalej...) pociag nie
przyjechal - za to byla komunikacja zastepcza w postaci 20 osobowego
busika... nie wszyscy sie zmiescili oczywiscie!


Ano:-/ Ja mialem dzis wracac poc. 24527 z Suchej o 14 do Zywca i dalej do
Gliwic. Niestety, choc udalo mi sie zlapac PKS z Zawoi (od Centrum jechal bez
zatrzymania machajac grupkom ludzi oczekujacym na kolejnych przystankach), to
zamiast kibla do Zywca pojechac (ale czy odjechal?) podstawiony zostal na
jezdnie przy wejsciu do budynku dworca PKP mikrobus, jak napsiales gdzies na
20 osob, w ktorym kompresowalo sie ok. 13.45 juz 30 osob. Do 14 na dworzec
doszlo jeszcze jakies 40 kolejnych osob, ktore planowaly jechac do Zywca.
Niestety tym i kolejnym niedoszlym pasazerom wracajacym z Sylwestra w gorach,
sztuka ta nie udala sie. Zreszta nie wiem o ktorej ow "pociag" odjechal z
Suche, bo oczywiscie wywiazla sie klotnia meidzy kierownikiem "pociagu", a
pasazerem, ktory bezczelnie chcial zabrac sie tym kursie, tyle ze wystawal
troche poza pojazd oraz tym samym miesjce kierownikowi. Bezczelny pasazer nie
chcial zrezygonwoac z podrozy, na co kieronik starszyl jego i innych
wspolpodroznych, ktorym udalo sie zajec miejsce w busie, ze "pociag" nie
odjedzie. Ciekawe co bylo dalej po drodze...
No i warto zaznaczyc, ze bus omija niektore p.o...
Ale w sumie, za slowami pewnego suskiego kolejarza, "ciesz sie pan ze wszedles
do pociagu", a nie wymagaj jakiegos (elementarnego?) komfortu czy
przestarzegania rozkladu jazdy. Moja podroz z Zawoi do Gliwic zajela "jedyne"
7,5 godzin, podczas gdy kolegow wracajac maluchem 2h50 minut (zreszta
zaplacili mniej niz ja za PKS+pociag i jechali w zdecydowanie lepszych
warunkach niz przedsionek wagonu w sasiedztwie toalety-palarni). I jak
transport zbiorowy ma byc konkurecyjny wobec motoryzacji indywidualnej?
Z ciekawostek na koniec dodam jeszcze, ze teoretycznie nie musialem nabywac
biletu na przejazd z Suchej do Gliwic, gdyz ani w Zeromskim, ani w pospiechu
Przem-Wroclaw moje bilety nie byly sprawdzane. Pal licho te bilety, ale w taki
dzien gro osob przesiada sie gdzies w czasie podrozy, a z racji duzych
opoznien wypaloby sie zorientowac kto gdzie jedzie, aby przytrzymac konkretne
polaczenie.


Źródło: topranking.pl/1568/podziekowania,dla,pkp,pr.php