Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Co jeździ do Wrocławia?
Takie same. Tylko PKS Kielce szaleje - 10,50 studencki, normalny chyba 15. Zresztą na http://www.pks.zgora.pl na głownej jest mapka połączeń dalekobieżnych i po kliknięciu na odpowiednie miasto wyświetla się rozkład jazdy wraz z cennikiem Nawet pisałem do nich kiedyś maila bo powrót z Kielc mieli przypięty pod nieprawidłowy odjazd z Wrocławia
Źródło: komunikacja.lubin.pl/viewtopic.php?t=33



Temat: ROZKŁADY JAZDY - Nowa strona
" />Dodano następujące rozkłady:
G&G Chrzanów ul. Witosa - Kraków przez Krzeszowice w obie strony,
BUS Chrzanów Dw. PKS - Psary Centrum w obie strony

Wkrótce: Rozkład busu do Płok, cennik wybranych busów, nowa "lżejsza" wersja strony oraz shoutbox.

Przy okazji pragnę podziękować wszystkim, którzy poprzez formularz na stronie, sondę oraz GG, oceniali stronę, podsuwali swoje propozycje, prośby oraz podziękowania. Dziękuję

Ps. Jeśli ktoś dysponuje pełnym rozkładem z/do Olkusza to się nie obrażę - PM please :>
Źródło: wwolnejchwili.przelom.pl/forum/viewtopic.php?t=1630


Temat: Kraków -> Nowy Sącz
WIELKA SZKOLNA OBNIŻKA CEN !!!
Teraz aż 50 % taniej !!!
Wielka obniżka cen biletów ulgowych na relacji Kraków - Nowy Sącz - Kraków !!!
Zapraszamy do zapoznania się z cennikiem
Szwagropol

Uwaga studenci!
Bilety na trasie Kraków - Nowy Sącz 50% taniej!, na przelotowe 25% taniej!
Cena biletu na trasie Kraków - Brzesko tylko 6zł !
Trans-Frej

PKS w Nowym Sączu S.A. informuje,
że z dniem 14 września 2009
wprowadza ulgę
50% dla studentów
do 26-go roku życia
i młodzieży szkolnej
w kursach do Krakowa i z powrotem
PKS Nowy Sącz

Dla porównania pociąg osobowy na tej trasie w ofercie "Połączenie w dobrej cenie", bilet szkolno-studencki kosztuje 10,08 zł, podczas gdy po obniżkach bilet na przeciętny autobus kosztuje 9 zł.

Autobusów jest czasem nawet kilka w ciągu godziny, pociągi rzadko.

Najszybszy pociąg na tej trasie jedzie 2:56 h. Przeciętny 3:23 h. Z przesiadką w Tarnowie rozkład podaje nawet 3:54 h. A autobusy w granicach 2 - 2:20 h.

Mój post nie jest żadną reklamą, tylko pokazaniem, ze ludzie już wybrali autobusy, a teraz cena studentów, którzy są w stanie oszczędzać na wszystkim też zachęca. Ja oczywiście wolę do Nowego Sącza jechać pociągiem, ale są momenty, gdy nie mam takiej możliwości i muszę jechać / wracać autobusem.

Czy pociąg w relacji Kraków -> Nowy Sącz ma jeszcze sens?
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7826


Temat: autobus Lwów - Przemyśl
wszystko jest w sieci wystarczy poszukac
rozklad - http://www.pks-przemysl.pl/index1.php?url=rozkladmiedzy

cena - http://www.pks-przemysl.pl/index1.php?url=cennik

prosze o troche incjatywy przed pytaniem na forum

pozdr
Źródło: travelbit.pl/forum/viewtopic.php?t=3367


Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
" />Tak. Najlepsze są PKP - wiecznie opóźnione pociągi ( wczoraj godzinę) i PKS ( zadymione Jelcze).
Popieram.


Jacek Placek, byłeś w Ostrowcu? Tam busów jest bardzo mało, podstawą transportu jest PKS i MPK.

Widziałeś rozkłady, tabor i ceny PKS Ostrowiec?

Cennik już tu publikowałem - za 10 km płaci się 4,80 zł.

Uważam, że wszyscy ci którzy narzekają na busy powinni wybrać się do Ostrowca.
Źródło: lkr.pl/viewtopic.php?t=6728


Temat: Ceny biletów
Dla kontrastu cennik PKS Radomsko
http://www.pksradomsko.pl/rozklad-jazdy ... letow.html

i PKS Wieluń - tuż obok a ceny trochę wyższe
http://www.pks-wielun.pl/www/content/view/61/118/
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=1362


Temat: e-podróżnik.pl
Dokładnie, a wynika to z tego, że w Czechach bodajże przewoźnicy mają obowiązek zamieszczać zarówno rozkład jak i cenniki na tych stronach. A u nas: "każdy sobie..." . Strona PIGTSiS, która miała być rozwiązaniem tych wszystkich problemów w ogóle nie posiada modułu informującego pasażerów o cenach. Przewoźników jest co prawda dużo, ale nie wszyscy. Dla przykładu PKS Kielce całkowicie to olał, choć jego rozkłady dostępne są na "Rozkladach" i e-podrozniku
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=3682


Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?

A co do rozkładów jazdy - nie chodzi mi o to, że rozkłady jazdy w ogóle nie istnieją, tylko o to, że są niedostępne dla pasażerów na przystankach.


Widzisz, to są 2 zupełnie różne rzeczy. Generalnie rzecz ujmując, rozkłady jazdy są dostępne wszędzie tam, gdzie to jest tylko możliwe.
Na dworcach są rozkłady, które zawierają: godzinę odjazdu, przyjazdu, datę ważności, legendę, NAZWĘ PRZEWOŻNIKA wykonującego przewóz wraz z jego danymi, ilość kilometrów, czasem cennik przejazdu.
Nie spotkałem się, by na rozkładzie pks była kiedykolwiek nazwa przewożnika obsługującego kurs,(który oddział pks) to jest czasami ważne, bo pasażer chce wiedzieć wcześniej z kim jedzie.
Oprócz tego, drukowane są książkowe rozkłady jazdy województwa, istnieją publikacje internetowe, w większości pojazdów dostępne są ulotki z rozkładem, niekiedy rozkłady poszczególnych liniisą naklejone na pojazdach. W interesie przewożników leży, aby o ich godzinach odjazdu wiedziało jak najwięcej osób, dlatego starają się jak mogą aby informacja z rozkładem dotarła do jak najszerszej grupy potencjalnych klientów.
O rezerwacji przez telefon nawet nie wspomnę.


A PKS czy MPK wieszają rozkłady jazdy na każdym przystanku, nawet gdy rozkłady zostają zerwane przez wandali, to zaraz wiesza się je ponownie. I taka jest ta zasadnicza różnica.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=51


Temat: Ciekawostki
Niestety, aktualność zamieszczonych rozkładów jest najsłabszą stroną tego serwisu. O ile mi wiadomo, ten kurs obsługuje teraz w całości PKS Łomża. Kiedyś faktycznie jeździli przemiennie z Gdańskiem, ale przewoźnik zrezygnował bodajże 2 lata temu.

http://www.pks.gdansk.pl//cennik.php?lg=pl

Tu jest lista kursów dalekobieżnych PKS Gdańsk i połączenia do Łomży na niej nie ma.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2178


Temat: Ciekawostki
Skąd Wy macie te tablice Rozumiem, że rozkłady są w bibliotekach, ale tablice?? Może ktoś ma taki zestaw kierowcy-konduktora, gdzie były sklamrowane bloczki z biletami? Pamietam, że czasem niektórzy mieli takie coś dwupoziomowe
Jak już się rozposałem to jeszcze dodam:
Ciekawe wtedy były numery telefonów np. do dyspozytora w Kutnie tel: 29-47, na dworzec w Gostyninie tel: 138, w Mińsku 22-92 i wcale nie są to jakies numery wewnętzrne
PKS Warszawa miał placówkę terenową w ... Wołominie
Tabele opłat:
T1 komunikacja podmiejska, cennik do 45 km, 14 zł.
T2 komunikacja zwykła międzymiastowa przedział 98-103 km - 42 zł.
T3 komunikacja pospieszna 81-100 km - 60 zł.
T3a komunikacja pospieszna LUX 81-100 km - 80 zł.
T3b komunikacja expresowa LUX 81-100 km - 90 zł. Waszawa-Katowice 298 km 220 zł.
Kara za przejazd bez biletu 400 zł.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2178


Temat: III Trasa śladami kolei. Niedziela 04.12.2005
Cennik SKM można sprawdzić przy pociągach w rozkładzie jazdy www.skm.pkp.pl. Na ew. PKP PR gdzieś jest szczegółowy w formacie pdf.
PKS Wieś (Wejherowo- Wiochowo- Wieś), ja tego nie wymyśliłem
nie ma biletów droższych od 7zł. Mówią, że około 7zł kosztuje bilet Gdynia-Choczewo, a w rozkładzie jutrzejszej trasy jest Choczewo- Wejherowo..
Źródło: forum.drezyny.pl/viewtopic.php?t=76


Temat: wejście nowego przewoźnika
" />Jestem dobrze zorientowany w transporcie to np powiem taką ciekawostkę.

Jeśli chcesz korzystać z przystanków w Elblągu musisz uzgodnić zasady korzystania w/w przystanków z Zarządem Komunikacji miejskiej w Elblągu, ale te zasady korzystania to tylko cennik, w którym masz stawkę za jednokrotne zatrzymanie sie na przystanku. Nie ma nawet w zmianki nic na temat sprzątania, zamieszczenia rozkładu jazdy nic tylko KASA. KASA KASA.

Piszę to bez kozery ponieważ, jednokrotne zatrzymanie się na przystanku w Elblągu kosztuje 2.50 zł. netto. A dla przykładu podam że w Gdańsku jednokrotne zatrzymanie kosztuje 2 GROSZE.

Z czego to wynika więc poszedliśmy do ZKM w Elblągu i oświeco nas że to wynika z sytuacji rynkowej. HAHAHAH


To są kpiny bo tłumaczyli się że w Elblągu przewoźnicy niszczą przystanki a jest raptem w elblągu chyba trzy firmy w transporcie regularnym. A dla przykłądy podam że w samych Kielcach działa 83 firmy busowe. I tam wszyscy korzystają z przystanków i nie ma jakoś tłoku, ani zagrożenia w ruchu bo tak również tłumaczyli się zZKM-u w Elblągu że jest tłok na przystankach. A tu w Elblągu PKS, ZKM, Darad, Rolski no i teraz z Braniewa Guliwer. Na palcach jednej ręki można policzyć przewoźników w naszym regionie



Źródło: ww.orientacja.pl/viewtopic.php?t=8250


Temat: Polbus PKS
" />Po długim oczekiwaniu doczekaliśmy się nowej strony internetowej Polbusu - www.polbus.pl Po pobieżnym przeglądnięciu jej, jestem mile zaskoczony - strona zawiera wszystkie potrzebne informacje. Jest cennik biletów (częsty brak na stronach różnych pksów), rozkłady jazdy (tylko linie 5xx, do pozostałych kursów są stosowne linki, ale można to przeboleć, grunt że informacja jest dostępna), historia firmy, galeria pojazdów (jeszcze nie w pełni gotowa) oraz linki do przedsiębiorstw PKS w całej Polsce (szczęka opada, ponad setka linków!). Polecam lekturę strony, widać, że ktoś się postarał.
Źródło: km.wroclaw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=12


Temat: Zniżki
Chciałem zakończyć tę dyskusję moim zdaniem bez przedmiotową gdyż każdy ma swoje racje i każdy będzie bronił swego, możemy argumenty wymieniać jeszcze długo i nie dojdziemy do porozumienia, mamy bardzo negatywne doświadczenia z busami chociażby to że przychodza kierowcy do kas i na stanowiska nagabuja pasażerów że unich taniej że szybciej a busy parkują na parkingachj przed dwoercami i odjeżdżają w godzinach moich kursów albo jeżdżą jak chca z Kozienic mam trakiego niby podjeżdża mi kuts z Tarnobrzegu ale jeżeli nie ma pełnego wozu to pasażerów do mnie wsadza a moi kierowcy idą w zaparte nie chcą od niego odbierać pasażerow ścigają się znim ja im się nie dziwie że są sfrustrowani bo mają prowizję od biletów a on chamsko im ją odbiera, ponadto niedawno wpuszczony na stadion został przewoźnik prywatny jeźdżący busami i były problemy bo w niego w wozie była inna cena biletu jak w kasach pasażerowie mieli słuszność że się awanturowali, ale pretensje były do obsługi dworca a nie do niego, ponadto nie odjeżdżał o czasie inni przewoźnicy protestowałi i też mieli rację. Chodzi mi o to że BUSIARZE nie są profesjonalistami jeżeli jst rozkład uzgodniony i cennik się podaje to się go trzymam a nie jak mi się podoba ponadto jeżeli ktoś sobie trase wyrabia sam i coś nowego proponuje (znalazł dziurę w godzinach odjazdow jeźsdzi do nowych miejscowości w których połaczenia były słabe lub brak) to my mu problemów nie robim wręcz przeciwnie jeżel;i ostatni był pzrweoźnik ktory chciał z Lublin jeździć w nocy przez Warszawę dalej do Poznania i Gdańska to rozkład dostał o od ręki z moim błogosławieństwem, jak prywatna firma z chciała otworzyć całkowicie nowe połączenie z Nysy i wykonywać autobusami też dostali zgode jeszce im pomagałem przesunąć się żeby szybciej uzgodnili. Ale jeżeli ktoś chce NASTE połązcenie z Warszawy do Lublina alebo to Puław to mówimy dość, jeżeli ktoś chce NASTE połączenie z Warszawy do Ostrowca Św. też nie wyrażamy zgody gdyż potrzeby na tych kierunkach są zabezpieczone całkowicie.
Na koniec dodam że NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK TERAN DZIAŁANIA PKS-U dawno temu coś takiego funkcjonowało a teraz juz nie formalnie nie. Ponadto kursy mszą koordynować WSZYSCY nawet komunikacja miejsca nawet jeżeli jest organizowana przez miasto jak w Warszawie. ponadto przyczyna słabych wyników PKS-ów często tkwi w tym że wykonuja one nierentowne połączenia a nie mogą za bardzo ich skasaować bo często są jedynym połazceniem ze światem tych miejscowości co w sttucie tych przedsiębiorstw też jest wpiane że spełniają funkcje służby publicznej.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=319


Temat: INFO - Kielce


ZTM skontroluje busy

Marcin Sztandera 12-08-2005 , ostatnia aktualizacja 12-08-2005 20:29

Drżyjcie, prywatni przewoźnicy, cieszcie się, pasażerowie! Zarząd Transportu Miejskiego dostał większe uprawnienia i już zapowiada, że będzie sprawdzał trzymanie się rozkładów jazdy i punktualność popularnych busów.

To właśnie ZTM na mocy porozumienia prezydenta Kielc i dziewięciu okolicznych gmin będzie od 25 sierpnia wydawać zezwolenia na "wykonywanie regularnych przewozów pasażerskich". Dotychczas zajmował się tym urząd marszałkowski oraz urzędy gmin. Zmiana ukazała się już w Dzienniku Urzędowym Wojewody Świętokrzyskiego.

Jarosław Szczepanek z ZTM nie ukrywa, że nowe kompetencje oznaczają duży wpływ na rynek przewozów. Dotyczy to wszystkich przewoźników - także busów i PKS. - Wszystkie pozwolenia będziemy oczywiście, tak jak dotychczas robił to urząd marszałkowski, przyznawać zgodnie z obowiązującymi przepisami - zapowiada Szczepanek.

Przewoźnicy będą więc musieli mieć np. umowy na korzystanie z przystanków, przedstawić cennik i rozkłady jazdy. - My będziemy sprawdzać, czy jeżdżą tak, jak to wynika z dostarczonych nam dokumentów. Poza tym jesteśmy instytucją, która przyjmuje skargi niezadowolonych pasażerów, np. na to, że kurs przewidziany w rozkładzie nie został zrealizowany - mówi Szczepanek. Nie ukrywa, że łatwiej będzie przeprowadzić kontrolę w Kielcach i okolicy ZTM niż - jak to było dotychczas - pracownikom urzędu marszałkowskiego, któremu podlegało całe województwo.

- Jeśli skarg będzie dużo, po zastosowaniu obowiązującej procedury, oczywiście możemy cofnąć pozwolenie. Po prostu chcemy ucywilizować komunikację miejską, bo teraz panuje wolna amerykanka - przekonuje Szczepanek.

ZTM przed wydaniem każdego pozwolenia musi analizować sytuację na rynku. - To nie jest nasz pomysł, takie są przepisy. Wydając pozwolenie, będziemy musieli zwracać uwagę np. na to, żeby nowa oferta nie kolidowała z usługami przewoźników już działających na rynku. Rzecz jasna, nie od razu niektóre będziemy odrzucać, możemy zaproponować inne rozwiązania, np. zmiany w rozkładzie - tłumaczy Szczepanek. Przyznaje, że sytuacja nie jest komfortowa, bo MPK - tak jak ZTM - jest przecież spółką miejską. - Na pewno nikt nie będzie mógł liczyć na taryfę ulgową. Dotyczy to zarówno MPK, jak i prywatnych przewoźników. Zresztą MPK wkrótce zostanie sprywatyzowane i ten problem zniknie - podkreśla.

Jerzy Godzik ze Świętokrzyskiego Zrzeszenia Transportu Prywatnego nie jest takim optymistą jak Szczepanek. - Nie wiem, czy ZTM będzie obiektywny przy wykonywaniu analiz rynku, a co za tym idzie, i wydawaniu pozwoleń. Czas pokaże - mówi.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=30