Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: ROZKŁADY JAZDY - Nowa strona
" />Linia M Chrzanów-Katowice (POLBUS) została zaktualizowana.
Od 24 listopada (poniedziałek) nastąpi drobna zmiana w rozkładzie busów MAXI, Chrzanów-Oświęcim, aktualizacja rozkładu na stronie zostanie wgrana popołudniu dnia 23 listopada.

Dodatkowo po opadach pierwszego śniegu (lub po wyświetleniu 50 tysięcy wizyt na stronie, ale zapowiadają śniegi w tym tygodniu już ) nastąpi pierwsza odsłona nowej, przebudowanej strony, tak więc zapraszam gdy za oknem będzie biało
Źródło: wwolnejchwili.przelom.pl/forum/viewtopic.php?t=1630



Temat: likwidacja kursów lini "K" przez ZKKG
" />
">Z tego co wiem to linia "K" była dochodowa.Obecnie gdy do Krakowa zaczęło jeździć więcej busów m.inn. przewoźników z Jaworzna i inn. , PKP uruchomiła przewozy z Oświęcimia , Chrzanowa i Trzebini do Krakowa autobusy linii K już przestały być dochodowe.Wobec tego nie dziwię się , że zostają ograniczane kursy przynoszące straty.
Teraz pomyślmy, linia K jest:
- bilet miesieczny na K jest tańszy niż na minibusy
- bilet jednorazowy na K jest tańszy niż przejazd minibusem
- autobusy są wygodniejsze od minibusów
wiec teoretycznie więcej osób powinno jeździć autobusem, ale niestety tak nie jest, dlaczego? Ponieważ grupa facetów pod krawatem zarządzających ZKKM nie zna się na swojej pracy, nie potrafią ustawić poprawnie rozkładu jazdy! Linia ta była bardzo oblegana, tymczasem rok działalności minibusiarzy spowodował odpływ pasażerów. To tylko niekompetencja władz ZKKM skrwawia, że ludzie wolą jeździć minibusami. Teraz likwidacja linii i co dalej? znów będzie mniej pasażerów i będzie płacz, że ludzie nie jeżdżą. Później znów jakieś genialne pomysły jak np. powtarzające się co roku zawieszenia kursów w ferie zimowe pomimo tego, iż studenci mają ferie w różnych terminach, a dojeżdżający do pracy nie mają w ogóle ferii zimowych! Autobusem jeździ też dużo osób na gapę, ale kanary pojawiają się coraz rzadziej, może w tej sprawie można coś zrobić, wprowadzić kontrole biletu przy wejściu do autobusu.
Wszystko da się zrobić, ale najpierw należy pomyśleć, niestety w ZKKM tego nie potrafią i dla nich jedynym wyjściem jest likwidacja kursów i wsparcie konkurencji.
Źródło: wwolnejchwili.przelom.pl/forum/viewtopic.php?t=2680


Temat: Pociągi na linii Trzebinia-Wadowice
" />Panie Piotrze idąc za Państwa artykułem

">Podróż z przesiadkami
Ponieważ kursów w weekendy jest jak na lekarstwo, mieszkańcy radzą sobie, jak mogą. Na przykład, by dotrzeć z Chrzanowa do Alwerni, niektórzy dojeżdżają do Płazy Dolnej liniami 317 lub 332. Stamtąd robią sobie kilometrowy spacer do Wygiełzowa, gdzie pozostaje już tylko czekać na busa linii Oświęcim-Kraków. Kursują siedem dni w tygodniu. Choć w weekendy rzadziej. I niekoniecznie ściśle według rozkładu jazdy.
źródło: http://komunikacja.przelom.pl/?t=Komuni ... ury&p=2432

Przecież to naprawdę skandal, że ludzie np. z Regulic, ALWERNI, Okleśnej są zmuszeni podróżować w takich warunkach podczas gdy Burmistrz Alwerni Jan Rychlik nie widzi problemu i twierdzi że pasażerów na pociąg nie ma i nie będzie, w podobnym tonie mówi Pan Adamczyk że pociągami nikt nie chce jeździć więc tory należy rozebrać co pokazał jeden z miłośników kolei na zdjęciach w galerii http://chrzanowski24.pl/index.php?optio ... &Itemid=67 (mam nadzieję że nie ma pan za złe kryptoreklamy - to akurat nie jest moim celem) z drugiej zaś strony stawia się na wspomnianej stacji na transport towarowy - coś tu naprawdę nie gra.
Źródło: wwolnejchwili.przelom.pl/forum/viewtopic.php?t=3346


Temat: Chrzanów - Oświęcim
" />Od 14 stycznia ulega zmianie rozkład busów na trasie Oświęcim-Chrzanów-Oświęcim.

Szczegółowy rozkład jest dostępny pod adresem:
http://www.firmamaxi.republika.pl/images/rozklad3.jpg

Źródło: www.firmamaxi.republika.pl
Źródło: wwolnejchwili.przelom.pl/forum/viewtopic.php?t=957


Temat: PKS Chrzanów zlikwidowany!
Nie znam za bardzo tego regionu, ale szkoda PKSu dlatego, iż te przedsiębiorstwa mają to do siebie, że obsługują też długie relacje. Powtarzam, nie wiem dokładnie jak to jest w Chrzanowie, ale ZKKM to chyba komunikacja miejska. A KMy raczej nie wyjeżdżają za miasto dalej niż 2 wsie. Busy chyba również liczą na krótsze odcinki. Nie wiem jak dokładnie wygląda w Chrzanowie sytuacja z PKP. Do Krakowa i Oświęcimia coś tam jest. Ale czy są jeszcze jakieś inne połączenia?
Bezpośredni autobus do Katowic był na pewno dużym udogodnieniem dla dojeżdżających. Poza tym PKS to zazwyczaj AUTOBUSY. Duży Jelcz PR110D, jaki by nie był - ma tą zaletę, iż jest pojemny. Żaden malutki bus nie zabierze tylu pasażerów, poza tym o wiele wygodniej i bezpieczniej jest przecież sobie usiąść. Autobus miejski służy raczej do krótkich przejazdów. Nawet godzina w takowym to dla mnie horror.
No i jeszcze na koniec - nawet najgorszy dworzec PKSu to jednak coś więcej niż metalowy słupek z rozkładem, przystanek MZK czy zatoczka pod dworcem PKP.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=1863


Temat: Autobusy z Libiąża zmienią trasę?(pod ZUS?!)
" />Witam
Zmiana trasy autobusów jeżdżacych na trasie Chrzanów-LIbiąż nie jest przesądzona! Burmistrz Chrzanowa podsunął propozycję ograniczenia kursów do ul. Oświęcimskiej, kierując się przede wszytskim oszczędnościami w budżecie, których - z uwagi na coraz mniejsze dochody gminy - musi szukać. Wciąż czeka na wyliczenia. Już dziś wiadomo jednak, że burmistrz LIbiąża, który też ma sporo do powiedzenia w sprawie, nie zgodzi się na takie rozwiązanie.
Trzeba jednak pamiętać, że wkrótce Powiatowy Zarząd Dróg rusza z remontem ul. Siennej, która zostanie wyłączona z ruchu. Zmiana trasy autobusów miejskich, przynajmniej na czas remontu, jest więc konieczna. W przyszłym roku natomiast kolej przystąpi do remontu wiaduktu nad ul. Krakowską. Od tej strony dojazd do dworca przy ul. Zielonej będzie więc niemożliwy. To znów wiąże się z wprowadzeniem zmian w rozkładach jazdy. Szerzej w najbliższym wydaniu "Przełomu".
PS. Do zdegustowanej
Sondaż, według mnie, nie jest dobrym pomysłem. Bo ile osób, które wzięłyby w nim udział, tyle propozycji tras. Każdy bowiem kieruje się własnym interesem. zatem mieszkańcy Psar czy Płok chcieliby więcej kursów do siebie, Ci z osiedla Kąty też, nie wspominając już o mieszkańcach Babic i Alwerni, itd. Na to gminy nie mają pieniedzy. Co więcej, jeśli jeśli dziura w budżecie państwa będzie się zwiększać, to także gminy to odczują i to mocno. Będą więc musiały szukać oszczędności, bo zwyczajnie na wszytsko (m.in. chodniki, remonty dróg, straż pożarną, domy kultury, itd.) nie starczy. Zatem moim skromnym zdaniem, lepszym rozwiązaniem byłoby zlecenie komuś, kto się na tym naprawdę dobrze zna, nowych rozkładów jazdy, bo nadal wiele autobusów przewozi nie pasażerów, a powietrze.
Źródło: wwolnejchwili.przelom.pl/forum/viewtopic.php?t=2489


Temat: Jak kolej zamierza konkurować z busami Chrzanów=>Kraków?
" />Nawiązując do poprzednich postów (urban 2604 wspomniał o mojej wypowiedzi) tak rzeczywiście pociągi na trasie Trzebinia - Kraków od nowego rozkładu jazdy mają jeździć 80 minut (czyli łatwo policzyć, że z Oświęcimia do Krakowa będzie się jechać prawie 2,5 godziny) i nie ma to związku z przebudową trasy Jęzor - Kraków Główny (jeśli w przyszłym roku PLK wyłoni wykonawcę robót to już to będzie można uznać za cud), a z brakiem podstawowych remontów na tej trasie. Wymiana pognitych podkładów czy podokręcanie śrub to dla PLK jest za duży wysiłek. Jeśli chodzi o odcinek Oświęcim - Trzebinia to jeszcze 2 - 3 lata temu PLK zastanawiała się nad zamknięciem tej trasy. Tak więc tytuł tego tematu powinien brzmieć Czy kolej w ogóle zamierza konkurować z busami i to nie tylko na trasie Chrzanów - Kraków. Jeśli ktoś jest zwolennikiem spiskowej teorii dziejów to podpowiadam prawdopodobny scenariusz (na kolei mnie już nic nie zdziwi): Zarząd Województwa w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego uzupełnił ostatnio listę kluczowych projektów dla województwa. Miałem cichą nadzieję, że ktoś w niedalekiej stolycy zauważył, że w ogóle trasa Trzebinia - Oświęcim leży w woj. małopolskim a szczytem marzeń było to, że wie jak ta trasa wygląda. Niestety przeliczyłem się. Zarząd wybrał alternatywną trasę do Oświęcimia przez Skawinę, Spytkowice i Zator. Oczywiście te trzy miasta są większe od miast powiatu chrzanowskiego. Następnie po modernizacji tejże linii pasażerowie przesiadają się na połączenie szybsze a Urząd Marszałkowski decyduje o zmianie trasy pociągów relacji Wieliczka - Oświęcim co w konsekwencji powoduje dalszą degradację (a czy może być jeszcze gorzej niż jest?) linii Trzebinia - Oświęcim co powoduje jej zamknięcie w najlepszym przypadku tylko dla ruchu pasażerskiego. A tak na powaznie to dla mnie jest to osobisty dramat co się z koleją dzieje. Mój ojciec, który pracuje jako maszynista już dwadzieścia kilka lat (od niego zresztą mam to info odnosnie 80 minut) jest załamany (jak większość zwyklych szarych kolejarzy) tym co się dzieje. Naprawdę wystarczy kilka drobnych rzeczy zmienić, przywrócić szlakowe (ja nie mówię nawet o podniesieniu prędkości do 160 km/h na trasie Katowice - Kraków) do pierwotnych prędkości i te wszystkie busy, K i inne autostrady nie mają szans z koleją. cdn...
Źródło: wwolnejchwili.przelom.pl/forum/viewtopic.php?t=2451


Temat: Chrzanów - Oświęcim
" />U Nazira rozkładu jeszcze nie ma.Kursy są wykonywane z Oświęcimia,bo jest to jakiś gość z oświęcimską rejestracją.Jeszcze kilka dni temu rozkład busa był dostępny w Chrzanowie na przystanku na dawnym Caritasie,teraz Śródmieście.
Źródło: wwolnejchwili.przelom.pl/forum/viewtopic.php?t=957


Temat: Chrzanów - Oświęcim
" />Rozkład jazdy busa z Chrzanowa Śródmieścia do Oświęcimia:
7:02,9:30,11:45,14:00,16:19,18:31

Z Oświęcimia Dw.PKP do Chrzanowa:
6:16,8:41,10:51,13:13,15:31,17:31
Źródło: wwolnejchwili.przelom.pl/forum/viewtopic.php?t=957


Temat: Dworce PKS
No właśnie. Dziś nastąpił dzień, zgodnie z podanym wcześniej harmonogramem, ostatniego etapu przenosin kursów krakowskiego dworca autobusowego z ul. Cystersów na RDA. No i efekty widać - RDA jeszcze kilka dni temu świecący pustkami, dziś wyglądał na całkiem przyzwoicie zapełniony, jeżeli chodzi o autobusy na stanowiskach. W poczekalni widać tłumy, szczególnie przy kasach - widok znajomy z wszystkich dotychczasowych lokalizacji dworca. Niestety, cały czas to jest prowizorka. Skandalem jest zupełny brak rozkładu jazdy Na tablicy rozkładowej nic nie zmieniło się od czasu otwarcia dworca - jest na niej umieszczonych kilka zupełnie przypadkowych nazw miejscowości, bez żadnych godzin odjazdów. Nie ma również informacji Po prostu, przychodząc na dworzec nie sposób się dowiedzieć w żaden sposób o godzinach odjazdów autobusów. Jest jedynie tablica elektroniczna, obejmująca kursy na około godzinę naprzód. W ten sposób mamy bardzo nowoczesny dworzec, na którym obsługa pasażerów jest na poziomie busiarskim Czyli - plany były wspaniałe, a wyszło jak zawsze, a nawet gorzej.
Co gorsza, sprawdziły się czarne scenariusze, zgodnie z którymi będziemy mieć dwa niezależne od siebie dworce. Właśnie tak już jest. Dworzec na Cystersów nadal istnieje, odjeżdżają z niego nadal autobusy PKS Kraków (Barbarka, Gołyszyn, Miechów, Oświęcim - jeden kurs o 9:00, Rajbrot, Skała, Słomniki, Sobolów, Smardzowice, Stryszowa, Szklary, Tarnawa, Wolbrom, Wysocice), PKS Myślenice (Bogdanówka, Dobczyce, Góra św. Jana, Kobielnik, Łętownia, Myślenice, Poręba, Rudnik, Stadniki, Sułkowice, Tenczyn, Trzebunia, Węglówka), PKS Olkusz (Olkusz, Sułoszowa, Wolbrom), PKS Wadowice (Andrychów, Kęty, Wadowice) oraz pojedyńcze kursy PKS Sucha Beskidzka i PKS Chrzanów. W przeciwieństwie do RDA, na Cystersów istnieje nadal informacja, ale pani w niej pracująca nie potrafi powiedzieć, czy te kursy będą kiedykolwiek przeniesione na RDA ("może pod koniec miesiąca, a może nie, najlepiej proszę spytać kierowców" - nie muszę dodawać, że kierowcy również nic nie wiedzą, pytałem kierowców krakowskich i olkuskich) Tak więc wszystko wskazuje na to, że mamy kolejną prowizorkę, która zostanie prawdopdobnie na zawsze. Przypominam, że dworzec na Cystersów miał być uruchomiony tylko "na chwilę", do czasu otwarcia RDA. Tymczasem wygląda na to, że podzieli los dworca zlikwidowanego w maju 2004, który też był prowizorką, a istniał 50 lat.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=353