Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Mam problem, mam pytanie. Czyli wujek Dobra Rada radzi.
" />Najszybciej bedzie przejsc z buta na przystanek kolo Arkad i wsiasc w pospieszny autobus 'D' bo na Psie Pole tramwaje nie jezdza. http://www.wroclaw.pl/rozklady/linie/d.html
Źródło: slizg.eu/forum/viewtopic.php?t=1538



Temat: najciekawsze połączenia PKP
" />
">to nie jest żadne wytłumaczenie.

dobre jest, jak pociąg osobowy z x do y jedzie 2 godziny, pośpieszny 1h 50 min, a w drugą stronę pośpieszny 2, a osobowy 2 i 10 minut


jak to nie jest zadne wytlumaczenie? to tak jakby zamiast leciec samolotem do barcelony jechac tam pociagami. jak nie chce sie gdzies jechac 45 h to sie wsiada w pospieszny i tyle.

a rozne czasy przejadu na tej samej trasie wynikaja ze skoordynowania pociagow ze soba.


Skoordynowania??? Hahaha, nie żartuj:))) Na PKP nie ma czegos takiego jak skoordynowanie, w tej firmie pewnie nawet nie znaja tego słowa. Rozkłady jazdy układane są tak żeby wygasic potoki pasażerskie a co za tym idzie popyt. Można wtedy mowić o "nierentownych" liniach. Żaden normalny pasażer nie będzie czekał pół dnia na skomunikowanie, po prostu wybierze autobus albo kupi sobie samochód. PKP nie potrafi niczego zorganizowac sensownie. Nic dziwnego, że pociągi wożą powietrze no może poza aglomeracjami, gdzie ludzie jeżdżą do pracy.

Dla porównania kolej w Niemczech, Czechach, na Słowacji czy Węgrzech jest czymś tak funkcjonalnym i użytecznym, że PKP to przy tym folklorystyczny skansenik. Przykre ale prawdziwe.
Źródło: forum.hard-core.pl/viewtopic.php?t=31440


Temat: uwagi Jadwigi do komunikacji miejskiej
A ja bym zmienił jedną rzecz - a mianowicie chodzi o numeracje lini - "K" i "Z".
Linia "K" śmiało mogłaby otrzymać numer np. "20" a linia "Z" - np. "50". Wyjaśniam dlaczego.
Jeżdżace autobusy z "Z" - i napisem na wyświetlaczu "BAZA MZK" nie sprzyja frekfencji w autobusie. Większość myśli, że to jest zjazd. Rozumię, że jest rozwieszony rozkład jazdy na przystanku, ale nie do wszystkich to dociera i chyba średnio się przyjeło. Numer to jest numer. Literki zazwyczaj stosowane są do kursów pospiesznych.
Linia "K" - można śmiało ja rozbudować i dołożyć kilka kursów - godziny szczytów - bo te popołudniowe kursy ... - frekfencja marna. Jest wiele autobusów, które zjeżdżają i wyjeżdżają na trasę: i z Kołątaja i na Kołątaja - puste przebiegi. I tutaj wrzucić kursy lini "K" lub "20".
Jedzie na pętlę Kołątaja jako "K" lub "20" i tam zmiana numeru na 14, 11,6,13,7 itp. I tak jedzie i tak jedzie. Działałoby to w dwie strony. Zapewne Ameryki nie odkryłem ale warto spróbować - wdrożyć w życie. A ono pokaże czy warto było.

PYTANIE KIEDY U NAS - http://www.faktypilskie.pl/index.php?op ... a&Itemid=2
Źródło: obywatelski.slupsk.pl/forum/viewtopic.php?t=2659


Temat: ZMIANA ROZKŁADU JAZDY PKS SŁUPSK
PPKS Słupsk informuje, że od dnia 24 czerwca zmienia się rozkład jazdy na wakacyjny.

Na ten sezon letni przygotowali dla podróżnych wiele ciekawych połączeń lokalnych oraz pospiesznych:

- Słupsk z ul. Hubalczyków do Ustki zach.
- ROWY - ŁÓDŹ
- ŁEBA - WROCŁAW
- USTKA-KIELCE
- sezonowe linie pospieszne do Cieszyna, Kłodzka przez Wałbrzych.

Sprzedaż biletów na dworcu w Słupsku, na petli autobusowej przy Marynarki Polskiej w Ustce oraz w Biurze Pomorza w Łebie.
Źródło: obywatelski.slupsk.pl/forum/viewtopic.php?t=1312


Temat: Przewozy Regionalne: Cięcia na Śląsku w RJ 2008/09


Przez Śląskie, Kujawsko - Pomorskie, Wielkopolskie i Łódzkie zostaje nam opłakiwanie pociągu osobowego Inowrocław - Katowice, samorządowcy nie uwalajcie węglówki, promujcie kolej wśród mieszkańców!
Nadzieją mnie napawa mnie to, iż jak kolej będzie pod władzą marszałków to ww. województwa się dogadają i pojedzie jakiś pociąg relacji Bydgoszcz - Katowice


Ze zmian które znam, to do nonsensów nowego rozkładu zaliczyłbym właśnie:

- likwidację osobowego Katowice - Inowrocław, w ten sposób nie ma sensownego połączenia miedzy tymi miastami. Jeśli już na prawdę się nie da to niech pojedzie jako pospieszny, byle węglówką, bo czas jazdy przez Łódź - Kutno - Toruń jest tragiczny.

-likwidacja Giewonta, czyli jedynego popołudniowo-wieczornego pociągu do Zakopanego, nie licząc piątkowego Witkacego; oraz najwcześniejszy pociąg z Zakopanego koło południa.
Zwrócić by trzeba uwagę, że komunikacja autobusowa, busowa nie zapewnia wszystkich połączeń jakie oferują pociągi na zakopiance.
Jeśli powodem tej likwidacji jest przejęcie torów odstawczych w Zakopanym przez spółkę IC to jest to nonsens^2.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6936


Temat: Propozycja pociągu osobowego
Witam. Nie wiem, czy ten temat będzie się nadawał do tego działu, ale chciałbym go napisać. W tym roku, miasta Bytom, Tarnowskie Góry, Lubliniec, straciły bezpośrednie połączenia z Krakowem Głównym. Dotychczas był pociąg pośpieszny, teraz i jego zabrakło. Wpadłem więc na pomysł, stworzenia pociągu osobowego relacji Tarnowskie Góry-Bytom-Katowice-Kraków Główny. Można upieć dwie pieczenie na jednym ogniu. Dlaczego? Otóż, przy sensownej cenie biletu na odcinku Tarnowskie Góry-Bytom-Katowice, można zdobyć pasażerów z zatłoczonych, naprawde bardzo zatłoczonych autobusów lini 820 (TG-BT-Kce), 830 (BT-Kce), tramwajów 41 i 6 (BT-Kce). Czasami patrząc na pasażerów wsiadających do tych autobusów i tramwajów w Bytomiu mam obawy, że ten autobus pęknie. Ale to żartem. Na poważnie wierze, że pasażerowie napewno by się przesiedli. Przy okazji Tarnowskie Góry, Bytom, Chorzów zyskały by dogodne połączenia z województwem Małopolskim. Oczywiście trzeba było by ułożyć sensowny rozkład jazdy i w miare tanie bilety na całej trasie.

Powiedzcie, co o takim połączeniu byście powiedzieli?

Pozdrawiam!
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5383


Temat: Przystankowy absurd

Tak, oczywiście. Odległość Kraków - Zakopane to 95 km, najwolniejszy PKS przejeżdża taką trasę w 3 godziny, a skąd Tobie się wzięły 4,5 godziny?
Pewnie tyle by jechał, albo i dłużej, gdyby się zatrzymywał w każdej wiosce po drodze. Po to są kursy pośpieszne, żeby się nie zatrzymywały wszędzie, tylko w wybranych miejscach. Ich pasażerowie płacą za jazdę do celu bez zbędnych postojów. A jak się dopuści jeden wyjątek, że ktoś chce gdzieś wysiąść, to zaraz pojawią się następne i w rezultacie czas przejazdu się znacznie wydłuży. Dlatego nie powinno być żadnych wyjątków od przystanków określonych w rozkładzie. Od zatrzymywania się na każdym przystanku jest komunikacja lokalna. Chociaż też autobusy lokalne powinny zatrzymywać się na przystankach, a nie poza nimi.
Pewnie. Niech ta niezorganizowana babcia śpi na dworcu, ale niech nie wsiada w pospieszny, bo porządek musi być! Najważniejsze, żeby urzędnik był zadowolony, a pasażer ma słuchać i nie gadać głupot.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2481


Temat: POLBUS- PKS
Pod koniec ubiegłego wieku istniało takie coś jak Polbus.Różne PKS-y miały w swoich zasobach wozy malowane na biało z szarym pasem u dołu.Głownie były to H10(chociaż w PKS Stalowa Wola widziałem jelcza PR110)Rzucał sie w oczy duży napis POLBUS.Autobusy te obsługiwały chyba tylko linie pośpieszne (nie wiem,czy wszystkie,ale w rozkładzie książkowym było zaznaczone,że dany kurs obsługuje Polbus).Pózniej gdzieś zginął mi z oczu ten Polbus.Pozostały jedynie autobusy w charakterystycznym malowaniu.Może ktoś wie, co to był za twór i czego nagle znikł?
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=318


Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
A to jego trasa:
PKS w Rzeszowie S.A.
Aleja Wyzwolenia 6
35-959 Rzeszów tel. + 48 (017) 8632192
fax. + 48 (017) 8636224
Informacja: + 48 (017) 19433



Relacja: RZESZÓW, D.A.-BIAŁA PODLASKA,
Obsługuje: PKS Białej Podlaskiej
Informacja tel. dotycząca połączenia: + 48 (083)
Internet: http://www.pksbialapodlaska.pl

Czas podróży: 6:10 h
Odległość: 293 km
Data połączenia: 2009-12-22
Nr Przystanek Przyjazd Odjazd Kilometry
1. RZESZÓW (Dworzec autobusowy). 00:00 05:00 0
2. SOKOŁÓW MŁP. 05:28 05:28 24
3. NISKO (Dworzec kolejowy). 06:05 06:05 58
4. JANÓW LUBELSKI (Dworzec autobusowy). 06:40 06:40 90
5. KRAŚNIK, (Dworzec autobusowy). 07:10 07:10 120
6. NIEDRZWICA K. ZAJ. 07:35 08:20 143
7. LUBLIN (Dworzec autobusowy). GŁÓWNY 08:50 08:55 169
8. RADZYŃ PODLASKI 10:10 10:11 240
9. MIĘDZYRZEC PODLASKI, (Dworzec autobusowy). 10:40 10:41 267
10. BIAŁA PODL. WARSZAWSKA 11:07 11:07 291
11. BIAŁA PODLASKA, (Dworzec autobusowy). 11:10 00:00 293
P - kurs pośpieszny
D - nie kursuje 24-26,31.XII,01.I,Wielką Sobotę i dwa dni Wielk.
* - nie kursuje 27 grudnia 2 stycznia i we wtorek po Wielkanocy
(ź) - nie kursuje 3-go stycznia


Okres obowiązywania rozkładu jazdy: od 01.12.2009 do 26.06.2010
PKS zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w rozkładzie jazdy w okresie jego ważności


Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=42


Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
Ad1. To zależy głównie od preferencji pasażera. Dla mnie np. nie jest zaletą rezerwacja na mały pojazd, w którym nie odczuwa się komfortu podróży (zwłaszcza uderzając co jakiś czas przy wstawaniu o nisko zawieszone rurki).
Ad2. Może i część pasażerów nie lubi za to Veolii, ale oni dają na daną trasę taki tabor, na jaki jest zapotrzebowanie. A połączenie z 5:15 było tworzone z myślą, iż będzie to połączenie ekspresowe (zamienione od nowego rozkładu na zwykły pośpiech) i z myslą, że tam umieści się Sprintery. To, że z czasem połącznie stało się popularne to już nie wina Veolii
Ad3. Nie do końca tak jest. Veolia to nie PKP, dla nich liczy się każdy pasażer. W końcu Veolia też tnie kursy, ale za nim to zrobi dokonuje pomiaru frekwencji na trasach, gdzie kursy mają zostac pocięte
Ad4. Być może i w polskich PKS-ach wożenie ponad stan też jest spotykane, ale tylko w wyjątkowych przypadkach i głównie na kursach lokalnych. Zwykle w przypadku kursów dalekobieżnych w PKS-ach kierowcy nie przyjmuja dodatkowych pasażerów, gdy mają 100% frekwencji
Ad5. Możliwe. Ja sam jadąc Galicją do Lublina byłem świadkiem, gdy w Modliborzycach kierowca nie przyjął pasażerki do Kraśnika, bo stwierdził, ze się tam nie zatrzymuje.
Ad6. W studentów wymierzony jest głównie kurs do Lublina o 6:25 z tym, że w tych jadących do Rzeszowa, gdzie w weekendy zwykle jadą 2 autobusy, a ceny są takie, jak w kursie pospiesznym. Poza tym na razie nie ma wg. mnie podstaw do dokładania kursów. To lezy już tylko w gestii urzędów i samej Veolii, ew. Galicji.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=51


Temat: Nadśpieszenia autobusów PKS - czy są nieuchronne?

Pewnie w nie których przypadkach da się zmienić, ale tak jak pisałeś: Bova, Solbus, T120.. Te wozy przyjeżdżają przed czasem, ale gdy na taki kurs wyjedzie Peera to już nie koniecznie. Rozkład przedewszystkim powinien być taki żeby słabsze i gorsze busy przyjeżdżały bez opóźnienia. Gdyby dostosować rozkład do Bovy z Kołobrzegu lub Irizar PB ze Stalowej to tylko one były by na czas.
No fakt, taki tabor wysyłany jest głównie na linie pośpieszne, które zatrzymują się najczęściej na dworcach autobusowych. Tak więc nawet gdy nadśpieszą, to na każdym dworcu mogą poczekać do planowego rozkładu. Natomiast dużo większy problem jest, jeżeli nadśpieszenia występują w kursach lokalnych, które teoretycznie powinny się zatrzymywać na każdym przystanku (tak jak wspomniana przeze mnie na początku tego wątku trasa Olkusz - Kraków, gdzie nadśpieszenia rzędu 10-15 min. są normą). Na tych trasach świadczy to o źle ułożonym rozkładzie i najgorsze jest to, że nikt nie robi nic, aby to zmienić. Co roku wieszane są nowe rozkłady i za każdym razem są tak samo niedostosowane do realnych czasów przejazdu.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=419


Temat: czy linia A zmienila ostatnio rozklad jazdy ?
Linia "A" jako linia "pospieszna" ma rozkład dopasowany do szybkiej i dynamicznej jazdy , jednak tabor obsługujący tę linię (Jelcze PR110M) charakteryzuje się cechami odbiegającymi trochę od cech przewodnich linii "A" . Stąd Twoje przeświadczenie jakoby autobusy nie nadążały za rozkładem.

BTW dziś na linii A poruszał się pojazd o nr #704, który z przodu był oznaczony cyfrą "0" i kierunkiem "Dworczec", z boku opadnięta rolka zatrzymana na linii "16", natomiast z tyłu nr linii "26". Winszuję dokładności. Dla kogoś z poza Olsztyna takie coś byłoby bardzo pomocne...
Źródło: mpkolsztyn.pl/forum/viewtopic.php?t=72