Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Zmodyfikowana rolka - czyli napęd gąsienicą
Ja kiedyś miałem silnik spalinowy do roweru o nazwie Gnom. To była dość udana polska konstrukcja z lat 50-tych wzorowana na niemieckim silniku. Moc ok. 0,5 KM, wolnoobrotowy, prędkość maksymalna ok. 25 km/h, zużycie paliwa poniżej 2l/100 km.
Silnik montowany był na przednim kole i napęd przekazywany bezpośrednio z wału na koło.
Rolka była kamienna, dawała dobrą przyczepność nawet przy jeździe po mokrej drodze.
Kłopot w tym, że strasznie "darła oponę".
Po jednym sezonie opona była kompletnie "łysa", a to były czasy, gdy opony do składaków nie leżały bynajmniej w sklepie.
Mimo wszystko ten silnik wspominam z naprawdę wielkim sentymentem...
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=47



Temat: Nasze pojazdy elektryczne
To nawet ja pisałem o tym że rozwiązanie na kilku silnikach jest bardziej pradożerne ale za to można mieć wiekszy moment , lepsze chłodzenie , większy hałas:) i są łatwiej dostępne takie silniki i taniej wychodzi łaczenie ich gdy ktoś chce mieć wiekszą moc.

Gdy doszedłem do wniosku że nie można już władować wiekszej mocy w ten rower bo on tego nie wytrzyma to pomyślałem o cztereokołowcu z odzielnym napędem na każde koło 4 silniki po 4KW na każde koło a da sie z takiego silnika 4KW wycisnąć do 16KW czyli mamy moc 21KM na każde koło czyli w sumie 85KM a najlepsza byłaby elektroniczna kontrola całego napędu. Procesor mógłby realizować: mechanizm różnicowy, układ ABS i układ kontroli trakcji ASR można jeszcze umieścić płynne przełączanie napędu przód -tył
gdy ktoś lubi jeździć z napędem na tył to prosze bardzo a gdy potrzebuje aby go ładnie wyciągnęło z zakrętu to daje napęd na przód i reguluje to płynnie mając możliwość ustawienia np 80% mocy na przód i 20% mocy na tył. Można też tak zaprojektować aby procek realizował ustawianie stosunku mocy przód tył automatycznie wszystkie te układy działałyby znacznie lepiej niż przy silnikach spalinowych i szczękowych hamulcach znacznie precyzyjniej i szybciej
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2


Temat: Projekt e-Komar
sobolu mam pytanie bo widze ze sie orientujesz w przepisach, czy musze rejestrowac skuter elektryczny - silnik 0,75kW, brak pedałów, - wyglada jak skuter spalinowy - seria EZ MOTOR. Z tego co wiem nie podlega to pod zadna kategorie - nie jest to rower, nie jest to skuter czy motor bo pojemnosc silnika jest 0, motorower tez to nie jest. Pytanie czy w takim przypadku musze go rejetrowac - dodam iz EZ'ta zakupilem w niemieckim hipermarkecie, u nich nie trzeba rejestrowac pojazdow z napedem elektrycznym jezeli chodzi o jednoslady - do poruszania sie na drodze wymagany jest dokument torzsamosci i dokument homologacji dopuszczenia do ruchu (stadardowo dostaje sie go przy zakupie) - nasze prawo jest kulawe, a nie chce miec problemow jak mnie zatrzymaja misie, bo jednym da sie przetlumaczyc ze nie musze rejestrowac, a drugim nie :/ i mandat dostane zapewne.

W chwile obecnej jak by mnie zatrzymali to musze sciemniac ze przyjechalem nim z niecmiec jestesmy w uni wiec nie mam obowiazku go rejestrowac tutaj ale to moze nie zadzialac :/.
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=338


Temat: Rower hybrydowy?
Przez przypadek trafiłem na elektrodzie na kawałek dyskusji o napędzaniu roweru silnikiem 230V. Gość sobie wymyślił napęd małego pojazdu silnikiem 230V a zasilanie go agregatem spalinowym. Może i głupie, ale w kolejnictwie wykorzystuje się coś takiego. W autkach hybrydowych też. A gdyby tak do ładowania akku w rowerze zastosować jakiś niewielki agregat spalinowy? Spalanie znikome, moc nie jest potrzebna jakaś olbrzymia. Znajomi przy braku prądu wystawiają przed sklep agregat, którego praktycznie nie słychać gdy pracuje. Zawsze to jakaś alternatywa przy braku słońca, wiatru i rzeczki w pobliżu
Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=464


Temat: wózek elektryczny (inwalidzki) TUNING ;)
Zamiast wozić dodatkowe akumulatory,lepiej będzie mi je ciągnąć w w przyczepce rowerowej za skuterem, dość wytrzymałej,ale lekkiej.
a tu jest ala mój schemacik
http://fotoo.pl/hosting-z...-tyu-wzeczka-z1

można by i podłączyć na jedno koło silnik rowerowy spalinowy,przełączyć skuter na luz,i na prostej by jechał,szkoda tylko że nawet na luzie,skuter dość ciężko jadzie,bo chyba wtedy też sie kręci cały mechaniczny mechanizm

a szybkość można zwiększyć poprzez zwiększenie koła z tyłu trochę ,bo mam 32 cm

ideał dla mnie to by był taki:

Napędy hybrydowe możemy podzielić na:

* szeregowe - silnik spalinowy pracuje cały czas w optymalnym zakresie obrotów napędzając generator prądu. Energia z generatora jest z kolei przekazywana do silnika napędowego a nadmiar do akumulatorów. Silnik elektryczny w razie potrzeby może również korzystać z energii zgromadzonej w akumulatorach.
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=357


Temat: Przebudowa miniquada 48V 750W
Postęp prac jest w tej chwili następujący:
- wyjęte wszystko co było związane z silnikiem spalinowym, pozostała stacyjka, przełączniki z lewej strony no i hamulec ,
- zamontowałem już manetkę,


- rozebrałem tylną oś i wymienię łożyska bo te chińskie pomimo, że mają napisane Japan to coś ciężko chodzą.

No i mam problem z przeniesieniem napędu. Dałem znajomemu małą zębatkę z silnika, żeby zrobił nową pasującą do łańcucha i czekam co z tego wyjdzie i ile to potrwa. W międzyczasie zamówiłem i dostałem już układ do zrobienia roweru, w którego skład wchodzą dwa koła pasowe: małe na silnik 18mm i duże 200mm. Niestety nie mam jeszcze paska (kwestia pójścia do sklepu). Martwi mnie tylko, że średnica tego dużego jest trochę za duża i mało brakuje do 26cm średnicy jakie mają opony

No i po moich szybkich obliczeniach wychodzi, że taki quadzik będzie jechał max.12,5km/h. Hmm ciut mało. Przy zębatkach i łańcuchu wychodzi mi max.prędkość 27,5km/h to już lepiej.
Druga sprawa z kołami pasowymi to nie wiem jak daleko powinienem zamontować silnik od dużego koła. Chodzi mi o opasanie małego kółka. Są jakieś wzory, zasady na obliczenie minimalnej odległości związanej z opasaniem dla danego rodzaju paska?
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=504


Temat: Prawo o ruchu drogowym - projekt
Są kolejne propozycje zmian w ustawie Prawo o ruchu drogowym - w części dotyczącej rowerzystów i motorowerzystów. W Dziale I Przepisy Ogólne w art. 2 postuluje się rozszerzenie ustępu 47 o ustęp 47a: wózek rowerowy - rower wielośladowy konstrukcyjnie przeznaczony do przewozu osób lub rzeczy. Wraca więc riksza! Być może niektórzy pamiętają takie pojazdy z ulic polskich miast, zwłaszcza Warszawy, gdzie w czasie okupacji i tuż po wojnie woziły one pasażerów, a jeszcze w latach 70. woziły także meble, np. ze sklepu przy ulicy Grochowskiej – czytamy w “Gazecie Prawnej”. Zmiany proponowane są też do ustępu 46: motorower - pojazd samochodowy dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 ccm lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 KW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km. To ważne poprawki. Po pierwsze, uwzględniają rozwój techniczny (zwłaszcza lekkich skuterów, tzw. pięćdziesiątek), bo do tej pory - w przeciwieństwie do motocykla - motorower, chociaż miał silnik spalinowy, to nie był pojazdem samochodowym, co rodziło różne konsekwencje w traktowaniu motorowerzystów przez prawo drogowe. Po drugie, sankcjonują praktykę - na polskim rynku od kilku lat były dostępne skutery i motorowery z napędem elektrycznym, a kodeks drogowy pomijał je całkowicie! Nie można więc było nimi jeździć do szkoły lub pracy bez narażenia się na dolegliwości ze strony policji, bo ustawa nie regulowała dopuszczenia takich pojazdów do ruchu na drogach publicznych!
Źródło: norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=3216


Temat: A Boy and His Dream - Rat Rod
Wiem, że to graniczy z cudem, ale kojarzysz może taki wynalazek jak silnik spalinowy do roweru?? Jak jeszcze kwitły stragany z Ruskimi i ich wynalazkami, można było spotkać silnik dokręcany do ramy. Silnik był montowany tuż pod kierownicą, a napęd był przekazywany za pomocą rolki ciernej bezpośrednio na oponę przedniego koła. Chcąc odłączyć napęd, cały silnik (razem z rolką) był skokowo unoszony o kilka cm do góry, w położenie "luzu". Nie rozpędzał roweru do niebotycznych prędkości, ale w takim gokarcie... najważniejsze, że jest szybki w demontażu. Tu masz do poczytania: http://www.brzozuch.inter...omoto/gnom.html


ewentualnie alternatywa:
http://pojazdyelektryczne...eria/erower100W
Źródło: ratlook.pl/viewtopic.php?t=765


Temat: Korki pokonaj prądem =3B=29
Alti pisze:
[color=blue]
> Wstawić
> śmierdzący dwusuwowy silnik od kosiarki na bagażnik żeby jechać 7kmh
> szybcie to trzeba mieć nie po kolei. Poza tym rower Lisciastego wygląda
> zarąbiście, jest cichy, czysty, jeździ szybciej niż skutery. Nie
> rozumiem tak krytycznego podejścia do jego roweru. IMO to super
> wynalazek w rozsądnej cenie.[/color]

Ale silnik spalinowy waży tylko 7 kg, a nie 21, poza tym dwusuw
ma prostą budowę i zapewnia jeden suw pracy na każdy obrót wału.
Nie akceptuję pojazdów elektrycznych, w których masa akumulatorów
jest równa masie całej reszty. Jeszcze w dużym aucie osobowym da się
je gdzieś poupychać zapewniając niskie położenie środka ciężkości
i rozsądną przestrzeń użytkową, ale w rowerze to jest porażka.
[color=blue]
> Jeżeli policzymy 2000 za napęd, 1500 za w miarę rower to ma się 3 razy
> lepsze i sporo tańsze w eksploatacji rozwiązanie niż skuter. Nie mówiąc
> już o tym że skutery za 4000 to sa chińskie jednorazówki starczające na
> max 2 sezony spokojnej jazdy bez ciśnięcia sprzętu.[/color]

Zepsuty silniczek spalinowy możesz odpiąć od ramy, oddać do serwisu
i dalej jeździć na pedałach, a w tym elektrycznym cudaku musisz mieć
zapasowe przednie koło ;-)

T.

Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=84929


Temat: Nowa generacja skuterow

  On Fri, 18 Jul 2008 16:23:47 +0200, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.spam_precz.com> wrote:

[...]
>>> Technologia jest rozwojowa i kto wie, czy za parę lat nie będzie taki
>>> konik biegać stówką.
>> Nie bedzie.
>> 1. Musialby miec zdecydowanie wieksza moc, a wiec i wieksze zuzycie
>> paliwa. On nie ma byc mechanicznym sprinterem lecz mechanicznym mulem -
> To tylko skutek niskiej wydajności tej jeszcze prymitywnej technologii.
[...]
> Kwestia mechaniki. Teraz jest to prymitywna hydraulika, ale ciągle
> kombinują nad sztucznymi mięśniami.

Nie, to skutek określonych ograniczeń takiej metody napędu. Nawet jeżeli
zrobią sztuczne mięśnie 1000x lepsze od silnika spalinowego, to efekt
będzie taki, że zacznie się produkować samochody napędzane sztucznymi
mięśniami. Żaden pojazd nożny nie będzie rozwijać takich prędkości
na równej nawierzchni co pojazd kołowy o porównywalnym stosunku mocy
do masy - na przykład człowiek biegnący kontra człowiek na rowerze.

Brak pojazdów kołowych w naturze wynika z trudności wyewoluowania
łożyska na którym koło mogło się obracać. Ewolucji wystarczają rozwiązania
"wystarczająco dobre". No i zwierzęta rzadko kiedy poruszają się po
asfalcie.

"Mądrość natury" jest przereklamowana.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Źródło: forumkierowcow.pl/showthread.php?t=6731


Temat: Ośrodek Egzaminowania Kierowców
ludzka pomysłowosc nie zna granic;D ale powoli te rowery zaczną Ewoluowac i silniki spalinowe bedą coraz szybsze i tak dojdziemy do motory z napedem elektrycznym:D
Źródło: wikad.nysa.info/viewtopic.php?t=3140


Temat: Pojazd Hybrydowy
Witam
Na wstępnie chciałbym przedstawic swoją koncepcje pojazdu hybrdowego
mieśnio-silnikowego studjując to forum dowiedziałem sie wielu interesujących praktycznych rzeczy , koncepcji pojazdów z napedem elektrycznym i z przykroscią stwierdzam ze wieksza czesc mnie bardzo zraziła jezeli chodzi o budowe pojazdu taniego w eksplatacji i budowie , a ja potrzebuje pojazd do zastosowań codziennych -dojazd do pracy urzedow codzienne zakupu bliskie przejażdzki do znajomych ,to jest jakieś 95% zycia kierowcy jazdy 5% to dalekie wyjazdu np.słuzbowe ale do tego to mam samochod ,przedewszystkim budowa pojazdu EV nie jest tania gdyby patrzec na ceny gotowych pojazdów lub podzespolów do EV "ekonapedy" to komplet do roweru kosztuje ok 2000 zl , jezeli chcesz taniej to sie musisz nakombinowac - wady napedu eletrycznego to -cena układu -masa układu co ma istotne znaczenie przy rowerach, koszty eksplatacji wcale nie niskie jak to? ano akumulatory są do wymiany zuzywaja sie i nie są zbyt ekologiczne,napewno plusem jest cena paliwa{pradu} ekonapedy jakies 2 zl 100 km naprawialność silnika elektrycznego po tzw. spaleniu jest dość kosztowna chyba ze umiesz sam sobie przewinąc itp.
Skoro sa takie przeciw EV to po co sie zarejestrowałeś na tym forum ?
ano dla wiedzy i wymiany doświadczeń i poglądów no i niemusimy sie we wszystkim zgadzac ale rozmawiac trzeba
moja koncepcja to rower poziomy moze napewno obudowany to znaczy całoroczny , ale niestey napęd spalinowy dlaczego szczególy - www.rosz.com.pl/downloads/Rower_z_silnikiem.pdf
jakie ma on zalety - masa układu ok 7kg +1 benzyna duża moc 1,5 kM 1000wat 3 przełożenia, niskie spalanie 1l 100 km 4zł do przyjęcia, naprawialnosc układu , w koncu to silnik spalinowy 4 suw, jest mozliwość zasilania tego silnika z LPG rozmawialem z fachowcem od instalacji gazowych do aut ale to dodatkowa rozbudowa -kasa
cena niższa niż zestawu elektrycznego;
wada tego systemu to drozej za km niż na elektryku , ale 4 zl przy benzynie za 100 km jest do przyjecia za darmo sie nieda
troche glosniej
no i to ze mnie mozecie na forum zlinczować :]

POZDRAWIAM wszystkich konstruktorów czegokolwiek co ułatwia zycie człowiekowi
Źródło: forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=350