Piotr Dziedzic Fotografia

Temat: Spinning ; Kołowrotek

Dobra. Dzięki za pomoc, ale mam jeszcze kilka pytań.

, a szukając samemu na co mam zwrócić uwagę?
Jaka jest różnica między hamulcem przednim, a tylnym ( zazwyczaj wędkowałem przy użyciu prostego kołowrotka z hamulcem tylnym )?
I jak jest z ilością łożysk ; Czy wiele łożysk to zwykła komplikacja mechanizmu?

Proszę o rad kilka ; )

Pozdrawiam!



Po pierwsze dobrze, ze zdajesz sobie sprawe, iz bedzie to konstrukcja niskobudzetowa- a wiec nie mozesz sie za duzo spodziewac po takim produkcie.
Na co zwrocic uwage:

1) lozyskowanie - korba powinna byc lozyskowana na dwoch lozyskach toczny, z kolei glowica obrotowa na co najmniej jednym ( w twoim przypadku w najlepszym przypadku bedzie to jedno ). Rowniez rolka prowadzaca zylke powinna byc zaopatrzona w jedno lozysko.

2) hamulec- przedni czy tylni to sprawa upodobania- panuje przeswiadczenie, iz przednie sa bardziej stabilne i precyzyjne. Jednak na dobra sprawe wszystko zalezy od samej konstrukcji sprzegla przeciazeniowego, a tym samym spojnosci i jednostajnosci hamowania.

3) lozyska toczne w chociazby szpuli stalej czy korbce (rekojesci) sa tak jak Ty to nazwales w duzej mierze komplikacja konstrukcji, a drugiej strony co wazniejsze (dla producenta, dystrybutora, etc) dobrym chwytem reklamowym.
Ogolnie rzecz biorac kilka lat temu panowalo przeswiadczenie, iz im wiecej lozysk tym lepiej, jednak powyzsza skorygowal rynek, a wiec my wedkarze wytykajac bezmyslnosc takich patentow.

pozdrawiam i zycze udanych zakupow.


Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=22215



Temat: Problem Z Kołowrotkiem Daiwa

Może to wina łożyska przy łożysku oporowym, a dokładniej nad nim, ale to tylko domysły .Również po opisie obstawiałbym łozysko w rolce, ale skoro mówisz, że to odpada, to może sprawdź łożysko nad oporowym, może nalałeś zbyt dużo oliwki i wymyła gesty smar?

Tak rzęził jeszcze przed smarowaniem, a dokładnie po zimie, jesienią nim łowiłem i było wszystko ok, a wiosną trochę rzęził ale myślałem że to dlatego że leżał nie używany przez zimę, ale z każdym używaniem było coraz gorzej, ja rzadko łowię na spławik więc mi to nie dokuczało ale wolę jednak coś z tym zrobić bo szkoda kołowrotka.

Nie wiem co to może być, już myślałem że to od szpuli, że gdzieś ociera bo bardzo latała ale założyłem inną wcale nie używaną szpule i było to samo, łożysko od rolki kręci się bez oporów więc myślę że to nie to, ale ja sam już nie wiem, "bebechy" są w porządku bo sprawdzałem z 3 razy wszystko.

Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=30589


Temat: Kołowrotek Do Gruntu
Jakie Spro ma na dwóch łożyskach rolkę akurat się składa że mam Spro red Arc i NOVA mają po jednym łożysku na rolce,Dragona DeStiny 1140i tez miałem i między łożyskiem rolki były dwie podkładki i nic nie ocierało...

Dwa łożyska na rolce to ma Penn Spinfisher 750 SSm ...
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=25053


Temat: Rolki


Anita ale dlaczego trudniejsza? Na co zwracać uwagę wybierając rolki?

hmm.. widziaalm kiedyś mojego chrześniaka jak próbował jeździć na marketowych rolkach, po chwili chciał juz je zdjac, cięzko mu sie jeżdziło, były niewygodne itd, jak ubrał porządne zaczął od razu super smigać

dla mnaie takie porządne same jadą, noga się nie męczy sa wygodne, nie hałasują ,

najwazniejsze zeby kólka nie były plastikowe tylko kauczukowe, na łozyskach juz sie nie znam idzcie moze do jakiegos sklepu sportowego to wam wyjasnią
Źródło: maluchy.pl/forum/index.php?showtopic=31961


Temat: Kołowrotek Do Gruntu
Nie polecam ragona Mnie kołowrotki tej firmy rozczarowały
Zakupiłem dwa kołowrotki na allegro Dragon destiny 830 i 1130. One maja takie rozwiązanie konstrukcyjne rolki że ma ona styczność z częścią od pałąka i się o nią obciera to rozwiazanie godne rosyjskiego konstruktora i nic na to nie poradzimy. no i jeszcze ten drucic co na niego wkładamy szpule ma luz na boki co jest odczuwalne podczas zwijania jako stuknięcia.
Nie jest to wina sprzedawcy ani allegro tylko firmy DRAGON.

Kołowrotki jakie średniej klasy maja konstrukcje rolki która zapobjegają jej stycznosci z elementami kabłąka np.
Spro i Jaxon maja rolke na dwóch łożyskach które lekko wystają z roli ich wewnętrzne pierścienie dociskają się do obudowy kałąka a rolka bez możliwości ruszania się na boki śmiga płynnie na łożyskach.
DRAGON STRACIŁ U MNIE SZACUNEK.
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=25053


Temat: Catana 2500 Vs Okuma Spectrum 30
Piotr - Rodeo jest o.k. sam kupiłem najtańszą wersję Rodeo na 3 łozyskach (nie GT, tylko to "uboższe" )we wrześniu i spinningowałem do końca roku 2007 głównie nim - wytrzymał i działa cały czas jak nowy. Teraz pozostało mu tylko kręcenie przy łowieniu na spinn 1-7 g, bo do cięższych już mam arsenał młynkow, których nie musi zastępować. Cormoran to zresztą bardzo dobra marka.
Mój rodeo nawija idealnie (walec rowniótki) i nie ma żadnych problemow z plączącą się żyłką - kabłak i rolka świetnie rozwiązane. Genialnie wręcz. Lepiej niż w moich kręciołach za ponad 300 pln.
Jak go kupowałem, to rozważałem różne krecioły, dlatego mogę polecić z czystym sumieniem do 100 zł obok okumy travertime, mitchella i dragona (zapomniałem jego nazwy). Moj wybór padł na niego, bo trafiłem na promocję idałem coś 32 zł (smiech nie pieniadz za taki sprzęt z roczną gwarancją).
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=14908


Temat: Kręcioł Do Lekkiego Spinningu
Zatrzak ja zakupiłem dwa kołowrotki na allegro Dragon destiny 830 i 1130. One maja takie rozwiązanie konstrukcyjne rolki że ma ona styczność z częścią od pałąka i się o nią obciera to rozwiazanie godne rosyjskiego konstruktora i nic na to nie poradzimy. no i jeszcze ten drucic co na niego wkładamy szpule ma luz na boki co jest odczuwalne podczas zwijania jako stuknięcia.
Nie jest to wina sprzedawcy ani allegro tylko firmy DRAGON.

Kołowrotki jakie średniej klasy maja konstrukcje rolki która zapobjegają jej stycznosci z elementami kabłąka np.
Spro i Jaxon maja rolke na dwóch łożyskach które lekko wystają z roli ich wewnętrzne pierścienie dociskają się do obudowy kałąka a rolka bez możliwości ruszania się na boki śmiga płynnie na łożyskach.
DRAGON STRACIŁ U MNIE SZACUNEK.
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=24023


Temat: York Cartago 306 Oraz 309
Temat zakładam żeby ktos dodał tez swoje opinie. Kołowrotki raczej trudno dostępne (więcej ofert nie znalazłem).


Kupiłem ostatnio na allegro dwa nowe kołowrotki firmy York, model Cartago.

Parametry kołowrotków:
- 6 łożysk kulkowych (York Cartago 306) i 9 łożysk kulkowych (York Cartago 309)
- aluminiowa szpula + 1 zapasowa
- system natychmiastowej blokady biegu wstecznego
- łożyskowa rolka prowadząca z systemem antysplątaniowym
- specjalny system przekładni hipoidalnej
- wielotarczowy bardzo precyzyjny hamulec tylny
- przełożenie 5,1:1
Pojemność szpuli:
0,20mm-200m
0,25mm-150m
0,30mm-100m

Kupiłem do mało ambitnych celów (spławik, lekki grunt, od biedy lekki spining) a skusiła mnie głównie cena. Za dwa kołowrotki zapłaciłem 60zł. Nie spodziewałem sie cudownego sprzętu za tą cenę ale po rozpakowaniu paczki byłem mile zaskoczony, bo pierwsze wrażenie było całkiem pozytywne. Korpus jest wykonany z jakiegoś stopu metalu (nie wiem dokładnie jakiego ale wazne, że to nie platik). Ma bardzo precyzyjny hamulec o co z reguły w tanich kołowrotkach ciężko. Jedyna wadą jaką dotychczas zauwarzyłem to lekkie luzy przy korbce które można usunąć mocniejszym dokręceniem korbki.

Jeszcze nie testowałem kołowrotków nad wodą, ale juz jutro to zrobie. Jeden rzucam odrazu na "głęboką wodę" - żywcówka. Drugi do łowienia płoci i leszczy na spławik.


Na zdjęciu po lewej Cartago306 po prawej cartago 309.
Źródło: splawik.com.pl/index.php?showtopic=18391


Temat: Spławik - Kulki
Gall napewno masz dużą wiedzę i możesz niejednemu doradzić ale mnie nie wyśmiewaj.
Mam wędkę za 18 zł bo sprzęt mnie nie pociąga a nad wodą liczą się emocje. I nawet gdybym na każdym karpiu miał ją złamać to i tak kupię sobie nową (stać mnie na to). Jak zakładam kulki na hak to pozostanie moją tajemnicą a co.
Co do rolki w kołowrotku to każdy wie że jest ona obrotowa (na tz. łożysku ślizgowym) i dopuki się kręci to nic w niej rowka nie zrobi. Przelotki też nie mają żadnych rowków bo teraz plecionki są gładkie a nawet jak się zrobią to kupie sobie drugą.
Co do spławików to chodzi mi tutaj o to że skoro spławik ma 4 gramy wyporności to powienien utrzymać 4 gramy ołowiu (stojąc w wodzie bez prądów) I tak jak pisałem narazie tylko 1 taki trafiłem bo raszta już przy 2-3 gramach tonie. I co jest bardzo ważne to przy zarzucaniu zestawu ten spławik leci ostatni. Czyli kulka, śruciny, spławik a tamte co mam wyprzedzają zestaw.

Tutaj masz linka z niewielkim karpiem.

www.youtube.com/watch?v=uV8_TsPQjNw

nie powiem że najmniejszy miał 4 kg ale takich jest przewaga.

Nie rozumiem tylko tej drogi karpia zanim weźmie moją kulkę do pyska.
A jeśli chodzi o to że najpierw wyjadają zanętę a potem moją kulkę to się mylisz bo ja zawsze nęcę na odchodne. A w łowisku czekają tylko 2 kulki z hakami chociaż ubolewam że w Polsce nie można łowić na 3 wędki.

pozdrawiam.
Źródło: carpmania.fora.pl/a/a,39.html


Temat: Okuma Travertine
http://www.allegro.pl/item307549226_robinson_kolowrotek_maxim_508_super_promocja_.html
Wolałbym ten model ale jeśli masz inne kołowrotki na uwadze to decyduj...Patrz na funkcjonalność, trwałość nie na wygląd, jak żyłkę układa, czy nie szarpie jak się kręci korbką, czy lekko i równo chodzi, rolka prowadząca żyłkę z czego jest zrobiona i czy jest na łożysku, czy kabłąk się nie zacina na to patrz i porównuj...
Źródło: carpmania.fora.pl/a/a,383.html


Temat: Wolniejszy o 20km/h jakie najlepsze rolki do seryjnego SOS
Czesc to znowu ja , " nie wiedziacy " kupilem ostatnio rolki takie jak mi polecaliscie , ale zapomnialem kupic sligów - pojde jutro kupic albo zamowic , ale dzisiaj w miedzy czasie odkrecilem pokrywe i dostrzeglem wariator i sprzego . Po seansie montazowym na yotube o wariatorach i takich tam doszedlem do wniosku ze pasek jest jeszcze ok , ale W KTORA STRONE ODKRECA SIE SRUBKE OD WARIATORA (mam gilera runner sp50 2006r) , na poczatku myslalem ze w przeciwna strone ale przed chwila po obejrzeniu filmiku o piaggio doszedlem do wniosku ze chyba jednak normalnie , pomozcie bo skonstruowalem juz blokade do wariatora jutro kupie slizgi i w srode wymienie wszystko ( wymiana rolek = wymianie slizgów ?? - czy wymiana samych rolek ma sens ) .
I jeszcze jedno przy wariatorze jest taka zembatka od "odpalania " czy ona powinna dosc mocno siedziec w lozysku , bo jest strasznie luzna , bez problemu wyciagam ja , nawet moge powiedziec ze sama moze wyskoczyc - ale nie calkowicie bo utrzymuje ja wariator - kiedys skarzylem sie na halasy przy startowaniu , czy to moglo byc wlasnie to i czy nie bedzie dalej tak halasowac .

Jak odpalilem na stopce i bez przykrywy i bez gazu sprzeglo sie krecilo i wolno kolko - czy to jest normalne czy moze cos nie tak , moze sprezyna w sprzegle ??

Dzieki za wszystkie odpowiedzi . Pzdr
Źródło: gilera.com.pl/viewtopic.php?t=2363


Temat: Zgrzyt w Ave 2.0B 2004r
Witam wszystkich serdecznie.Nie jestem pewien czy mój temat zostanie dopuszczony do dyskusji ale muszę spróbować,gdyż problem który mnie nurtuje próbowało pokonać już dwóch (według opinii)dobrych mechaników.Użytkuję od niedawna Toyotkę Avensis 2.0B VVTi,147k z 2004r.Pojazd kupiony od pierwszego właściciela,systematycznie serwisowany co 15 tyś.Od kilku tygodni zauważyłem dziwne objawy podczas rozruch na zimnym silniku(np:po nocy).Polega to na tym,że po odpaleniu auto osiąga wysokie obroty w zakresie od 1500-1900,jednocześnie wydając bardzo głośny metaliczny rzęrzący dźwięk(jakby tarcie,ocieranie ),gdzieś z lewej (stojąc przodem do samoch).Po 1-2 minutach obroty zaczynają spadać a po złapaniu temperatury osiągają właściwy poziom,co skutkuje ustaniem owego rzęzenia.To jednak nie koniec,gdyż podczas jazdy przy otwartym lewym oknie wyraźnie słychać odbijający się od obiektów dźwięk,coś takiego jak tarcie,ocieranie.W/w fachowcy najpierw wymienili pasek wielorowkowy ale nic to nie dało,a z uwagi że pompa wody miała lekkie luzy na łożysku wymieniłem również tą część na nową.Efekt końcowy żaden.Sprawdzili pozostałe rolki (alternator,klimę,wał) i nic na nich nie słychać.Kolejna koncepcjajaka mam w planach,to sprawdzenie rozrządu.Może ktoś z was spotkał się z takim zjawiskiem i wie jak się tego hałasu pozbyć.Czytałem inne tematy ale nie znalazłem nic,co odpowiadałoby takim objawą.Nadmienie jeszcze,że sprawdzałem to tarcie już na wł/wył klimie,sprawdziłem również alternator ale objaw jest taki sam
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=4411


Temat: Ślady spalonego oleju w okolicach paska rozrządu.
entranger

ten świergot - stawiałbym jednak na luzy na łożyskach alternatora (wtedy wirnik wpada w drgania i to on tak świergocze charakterystycznie). Ale rolka też tak może świergotać. Zastanawia mnie skąd ten syf się bierze - jakbym zobaczył na żywo to bym na 99% znalazł. Przyślij dobre fotki z bliska i z daleka to coś może będzie widać.

P.S. A może masz pasek mega mocno naciągnięty i zajechałeś i rolkę i alternator ? tak się często zdarza, jak naciąga jakiś "drwal", co ma łapy mocne jak niedźwiedź i nie czuje, że za mocno rolkę naciągnął Sprawdź palcem, o ile mm ugina się pasek w przód i w tył pod mocnym naciskiem.

Tom
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=28360


Temat: Wymiana paska rozrządu
Jak zawsze przy wymianie rozrządu: Nie oszczędzaj na takich częściach! Pasków Bosha nie kupuj, ostatnio ta firma zeszła na psy. Zawsze stosowałem firmę Gates i nie było problemów, te paski idą często na pierwszy montaż i są o nich dobre opinie, tylko uważaj na podróby, lub na zleżałe z ostatków. Najlepiej jak się kupi w jakimś dobrym sklepie motoryzacyjnym, wtedy nie ma problemów, gwarancja na 60tyś km i się nie martwisz. Jeśli chodzi o rolki to SKF - nie są tanie ale za to dobre. Pompa wody jeśli jest napędzana paskiem rozrządu to radzę wymienić, bo często bywa tak, że dostaje luzu na łożysku i może uszkodzić pasek rozrządu, który może się zerwać a konsekwencje tego już znamy, a jak wymienisz to do 60tyś km się nie martwisz bo w razie czego zwracają Ci koszta. Pozdrawiam
Źródło: forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=1318